wegvallen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

viggso

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2002
De laatste 2 weken valt bij onze bekabelde desktop pc's regelmatig internet plotseling weg. Als ik de pc met een andere kabel direct op het modem aansluit, heb ik internet. Sluit ik vervolgens de pc weer met de oude kabel via de router aan, heb ik ook weer internet.

Situatie:
Ziggo Ubee modem
Sitecom WL351 V1-002 Wireless Gigabit router 300N
2 pc's bekabeld aangesloten
1 iPad en iPod wireless

1 pc dient als server via ServeToMe

Het bovenstaande heeft al een hele tijd zonder problemen gedraaid. Laatst een Sitecom Bluetooth stick geïnstalleerd op desktop, maar ook weer gedeïnstalleerd.

Er lijkt sinds kort dus iets in de router te gebeuren, maar wat? Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?

Probeer de andere kabel een tijdje en kijk of het daarmee ook voorkomt.

Het ligt denk ik niet aan de kabels, die overigens ook gedeeltelijk door de muur lopen, want de andere pc, ondervind hetzelfde probleem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer anders je router te resetten.
Wellicht dat dat helpt.

router resetten

Dat heb als een van de eerste dingen gedaan. Tenzij je met 'resetten' bedoeld teruggaan naar de fabrieksinstellingen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb contact gehad met Sitecom. Op hun aanwijzingen mijn router weer reset én het mac adres vernieuwd. Dit lijkt te helpen.

Bedankt Visha voor jouw reacties.

Ik heb helaas te vroeg gejuicht. Vanochtend had ik draadloze verbinding maar na het opstarten van mijn pc verloor ik alle verbinding weer. Zowel wifi als bekabeld. Rechtstreeks bekabeld op het modem heeft de pc wel weer verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan