Nanningmg1
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 8 okt 2014
- Berichten
- 3
Beste allen,
Al geruime tijd heb ik internet van Ziggo, iets wat mij in eerste instantie het meest betrouwbaar leek. Daarbij heb ik een Ubee evw321b router gekregen.
Het probleem:
Mijn internet valt regelmatig weg. Vooral op de laptop (asus Core i5 met windows 7) heb ik problemen, op mijn pc (medion) valt het internet niet helemaal weg, maar zakt de snelheid tot bijna 0.
De laptop: Op een gegeven moment komt er een uitroepteken in een gele driehoek te staan bij mijn internetverbinding en er staat bij dat ik geen internettoegang heb (wel verbinding). Bedraad heb ik geen probleem. Dit gebeurd nooit op mijn pc. Op mijn telefoon (samsung s4 mini) werkt het over het algemeen prima, de PS3 die ik heb staan heeft al weken geen draadloze internetverbinding kunnen maken (problemen met DNS-server en anders staat er dat het IP-adres niet opgehaald kan worden.)
Ziggo heeft mij verteld dat het in mijn buurt (woon in een appartementen complex midden in de stad) gewoonweg te druk is met signalen van andere apparatuur. Ik ben zover dat ik eerder een netwerk versterker heb gekocht, netgear wn3000rp, maar deze geeft wellicht nog meer problemen dan de router (minder vaak verbinding, hele lage snelheid ondanks dat de het internetbalkje wat de signaalsterkte aan zou moeten geven wel vol is).
Ik heb geprobeerde de netwerkkaart van de laptop te updaten (Intel Centrino Wireless-N 100) en ik heb via de router geprobeerd internet via andere kanalen te laten gaan. Geen resultaat. De laptop ondersteunt volgens mij geen 5Ghz verbinding, alleen 2.4.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en of ik dit zou kunnen oplossen (liefst zonder extra kosten, ik krijg echter wel €20,- van ziggo als ik een nieuwe router wil kopen. Maar ik heb dus al voor 40 een extender gekocht).
Alvast ontzettend bedankt.
Groeten,
Nanning
Al geruime tijd heb ik internet van Ziggo, iets wat mij in eerste instantie het meest betrouwbaar leek. Daarbij heb ik een Ubee evw321b router gekregen.
Het probleem:
Mijn internet valt regelmatig weg. Vooral op de laptop (asus Core i5 met windows 7) heb ik problemen, op mijn pc (medion) valt het internet niet helemaal weg, maar zakt de snelheid tot bijna 0.
De laptop: Op een gegeven moment komt er een uitroepteken in een gele driehoek te staan bij mijn internetverbinding en er staat bij dat ik geen internettoegang heb (wel verbinding). Bedraad heb ik geen probleem. Dit gebeurd nooit op mijn pc. Op mijn telefoon (samsung s4 mini) werkt het over het algemeen prima, de PS3 die ik heb staan heeft al weken geen draadloze internetverbinding kunnen maken (problemen met DNS-server en anders staat er dat het IP-adres niet opgehaald kan worden.)
Ziggo heeft mij verteld dat het in mijn buurt (woon in een appartementen complex midden in de stad) gewoonweg te druk is met signalen van andere apparatuur. Ik ben zover dat ik eerder een netwerk versterker heb gekocht, netgear wn3000rp, maar deze geeft wellicht nog meer problemen dan de router (minder vaak verbinding, hele lage snelheid ondanks dat de het internetbalkje wat de signaalsterkte aan zou moeten geven wel vol is).
Ik heb geprobeerde de netwerkkaart van de laptop te updaten (Intel Centrino Wireless-N 100) en ik heb via de router geprobeerd internet via andere kanalen te laten gaan. Geen resultaat. De laptop ondersteunt volgens mij geen 5Ghz verbinding, alleen 2.4.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en of ik dit zou kunnen oplossen (liefst zonder extra kosten, ik krijg echter wel €20,- van ziggo als ik een nieuwe router wil kopen. Maar ik heb dus al voor 40 een extender gekocht).
Alvast ontzettend bedankt.
Groeten,
Nanning