Wegvallen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nanningmg1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2014
Berichten
3
Beste allen,

Al geruime tijd heb ik internet van Ziggo, iets wat mij in eerste instantie het meest betrouwbaar leek. Daarbij heb ik een Ubee evw321b router gekregen.
Het probleem:
Mijn internet valt regelmatig weg. Vooral op de laptop (asus Core i5 met windows 7) heb ik problemen, op mijn pc (medion) valt het internet niet helemaal weg, maar zakt de snelheid tot bijna 0.
De laptop: Op een gegeven moment komt er een uitroepteken in een gele driehoek te staan bij mijn internetverbinding en er staat bij dat ik geen internettoegang heb (wel verbinding). Bedraad heb ik geen probleem. Dit gebeurd nooit op mijn pc. Op mijn telefoon (samsung s4 mini) werkt het over het algemeen prima, de PS3 die ik heb staan heeft al weken geen draadloze internetverbinding kunnen maken (problemen met DNS-server en anders staat er dat het IP-adres niet opgehaald kan worden.)
Ziggo heeft mij verteld dat het in mijn buurt (woon in een appartementen complex midden in de stad) gewoonweg te druk is met signalen van andere apparatuur. Ik ben zover dat ik eerder een netwerk versterker heb gekocht, netgear wn3000rp, maar deze geeft wellicht nog meer problemen dan de router (minder vaak verbinding, hele lage snelheid ondanks dat de het internetbalkje wat de signaalsterkte aan zou moeten geven wel vol is).
Ik heb geprobeerde de netwerkkaart van de laptop te updaten (Intel Centrino Wireless-N 100) en ik heb via de router geprobeerd internet via andere kanalen te laten gaan. Geen resultaat. De laptop ondersteunt volgens mij geen 5Ghz verbinding, alleen 2.4.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en of ik dit zou kunnen oplossen (liefst zonder extra kosten, ik krijg echter wel €20,- van ziggo als ik een nieuwe router wil kopen. Maar ik heb dus al voor 40 een extender gekocht).

Alvast ontzettend bedankt.
Groeten,
Nanning
 
cwij hadden hetzelfde probleem hier thuis, met dezelfde problemen die U beschrijft. Bij ons was het de oorzaak dat UPC onze hoeveelheid internet verbingingen niet aankon. Dus na weken met klagen kwam er een monteur die ALLE kabels in ons huis die de internet konden vertragen vervangen en dan moest het opgelost zijn. Dat was het niet en uiteindelijk zat er niks anders op dan overstappen naar tele 2, met langzamer internet maar wel stabiel. Ziggo en UPC werkten als het goed is op dezelfde internet, dus ze gebruiken allebij hetzelfde om jou te verbinden. U kan kijken voor een monteur en zorgen dat alles vergoed wordt door uw maatschappij, als dat niet werkt raad ik U aan om over te stappen (en uw contract durect te laten ontbinden omdat Uw maatschappij zich niet voldoet aan de beloofte voorwaarden (degelijke wifi is daar één van)) en naar KPN of Tele 2 te gaan
 
Erg jammer dat je een apparaat gekocht hebt dat alleen een extender is, niet (ook) de rol van accesspoint kan vervullen.
Ik zeg dit omdat je het apparaat dan als accesspoint zou kunnen configureren, de wifi uitzetten op de Ubee en dan kijken of (verbonden met het accesspoint) het beter gaat.

Ik hoor wel meer klachten over de meegeleverde wifi in het apparaat van Ziggo, dus vandaar ook dat ze je 20 euro bieden voor een alternatieve router... :rolleyes:

Een apparaat dat beide functies ondersteunt (natuurlijk niet tegelijkertijd :P) is (o.a.) de TL-WA901ND of zijn kleinere broertjes, de TL-WA701ND of TL-WA801ND

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik snap het niet helemaal van dat accespoint. Maar ik was ook eigenlijk niet van plan om extra kosten te maken als het echt niet hoef...
 
voer eens het volgende uit:
Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

opdracht.gif


Typ: ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Sluit alle vensters waardoor je ping.log op je bureaublad ziet staan.
Post dit logje.
 
Sorry, als ik die regel als opdracht invoer krijg ik 'toegang geweigerd'. Met alleen ping google.nl krijg ik: ping google.nl.jpg
Dat was wanneer ik zonder administrator rechten het deed.
Met rechten gebeurd er ook vrij weinig. geen logje op mijn desktop oid. geen resultaat in de cmd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan