wegvallen snelheid internetverbinding/verbinding blijft

Status
Niet open voor verdere reacties.

laserq

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
Ik heb sinds vorige week het volgende probleem:

de snelheid van mn verbinding valt helemaal terug naar 0, zowel de down als upload. De laptop heeft wel verbinding met de router en de verbinding naar mn provider blijft ook. Alleen de snelheid is dus helemaal nul. Enige oplossing is de router te rebooten. Het wegvallen van de snelheid gebeurt soms om de 5 minuten.

Ik heb al de channels gewijzigd, maar dit biedt geen soelaas. Evenals de dect telefoon uitzetten biedt geen oplossing.

Ik heb een modem/router van sitecom, provider is orange (family).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Bij voorbaat dank,

gr Ralph

ja daarvoor was het goed, heb in de tussentijd niks aan de instellingen veranderd, dus ik weet niet waar ik het nu moet zoeken.

Wat je zou kunnen proberen is de laatste drivers installeren van je draadloze netwerkkaart.
Of eventueel de kaart verwijderen uit apparaatbeheer, en op die manier opnieuw laten herkennen.
Er kan geen firewall of andere beveiligingsoftware roet in het eten gooien?

probleem is helaas nog steeds niet opgelost.volgende zaken al geprobeerd:
- laatste driver netwerkkaart geinstalleerd
- laatste firmware geinstalleerd op router
- nieuwe installatie van c schijf
- reset van router
- meerdere channels geprobeerd
- dect telefoon losgekoppeld en uitgezet
- splitter er tussen uitgehaald en telefoonlijn rechtsstreeks aangesloten op de router/modem

en niets heeft geholpen, ik weet het niet meer, snelheid valt soms 20 keer op een avond weg. Rare is dat alleen snelheid wegvalt maar dat de verbinding blijft. het ligt volgens mij niet aan de netwerkkaart want ik blijf verbinding houden met de router. het moet dus volgens mij ergens in de router zitten, maar waar...:confused:

edit: tevens ook nog een andere netwerkkaart geprobeerd en ipv dynamische toekenning van het ipadres een fixed ipadres geprobeerd. ook dit mocht niet baten...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan