wegvallen van verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bedafale

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
5
Ik heb onlangs een wireless router WL-534 van Sitecom aangeschaft. Ik heb een breedbandverbinding via Casema (kabel)

Installatie verliep op zich probleemloos. Internetverbinding was ook prima.

Echter nadien viel met enige regelmaat de internetverbinding weg. De enige mogelijkheid was om telkens opnieuw via de pc met vaste verbinding de router opnieuw in te stellen. Hierna was de verbinding weer goed. Echter bij het opnieuw opstarten van de pc weer geen
verbinding en ook tijdens een internetsessie dien ik soms opnieuw verbinding te maken.

Ik heb bovenstaand probleem voorgelegd aan Sitecom. Bij controle blijken alle instellingen
goed te staan. Ik heb op hun advies de firmware ge-updated (ook versie 1.52).

Echter bovenstaande brengt geen verbetering

Dit opnieuw aan de helpdesk van Sitecom voorgelegd. Op hun verzoek heb ik tevens de inhoud van het logboek toegezonden.

In de terugkoppeling van de helpdesk wordt aangegeven dat zij het probleem wel onderkennen maar momenteel geen oplossing kunnen bieden. Wellicht afwachten tot een
nieuwe firmware update beschikbaar is.

Wellicht herkent iemand van dit Forum mijn probleem en kan misschien nog suggesties
of oplossingen aandragen ?
 
Kijk eens naar firmware upgrade van je draadloze netwerkkaart?
Kijk eens of misschien Energiebeheer van Windows roet in het eten gooit?
(tabblad Energiebeheer in de Eigenschappen van je netwerkkaart in Apparaatbeheer, danwel (indien USB netwerkkaart) in de HUB-roots?
Kijk na of in na het indrukken van het Configureren knopje van je draadloze netwerkkaart daar misschien iets staat over het dichtgooien ihkv. energiebesparing?
Misschien nieuwe drivers downloaden voor je draadloze netwerkkaart? Vooral Intel draadloze netwerkkaarten hebben dit euvel. Pro Wireless en XXXXABG (driver: hier)

Succes,

Tijs.
 
verbinding valt weg

Ik heb de nodige adviezen bekeken en waar mogelijk aangepast.

Echter dit heeft niet geleid tot oplossing van het probleem.

Graag wil ik nog toelichten dat het in 1e instantie de verbinding betreft met de pc die via de UTP-kabel met de router is verbonden. Deze verbinding zou toch stabiel moeten zijn daar geen problemen om de hoek komen kijken met draadloze netwerkkaarten etc.

Echter ook de ' vaste' verbinding met de router is niet stabiel
 
Ik denk met je mee als je zegt dat het met een UTP kabel toch minstens goed zou moeten gaan, en stabiel zou moeten werken.

Ok, laten we even doorgaan met de bedrade verbinding: Als Internet niet werkt, heb je dan nog wél succesvol verbinding met je router? Dat kun je bijvoorbeeld checken door de 'website' met instellingen van de router op te roepen. Kijk daar dan eens bij Status, en dan vooral de WAN status.

Krijgt de router een ip-adres aan de Internet kant van je provider, kijk eens in dat statusscherm van je router na wanneer dat voor het laatst gebeurd is.

Als het ook mogelijk is om de linkstatus naar het Internet na te kijken in een Log-bestand, doe dat dan ook.

Helaas is de handleiding op Internet heel summier, dus ik kan je wat dat betreft niet gidsen.

Wat je wel kunt doen (en dat raad ik zelfs aan) is je nog 1x met de helpdesk van Sitecom in overleg te gaan, en vraag je aan hun wat de mogelijkheden zijn om in de router te kijken of de Internet-verbinding wel stabiel is. Als je m.b.v. hun aanbevelingen tot de conclusie komt dat het probleem niet bij je provider ligt, vraag dan ook direct hoe je een andere/nieuwe router kunt krijgen (garantie-regelingen).

Tijs.
 
de oplossing!

Ik had het zelfde tot ik erachter kwam dat de wireless card in mijn pc te traag was voor mijn Sitecom router.Mimo etc
Nadat ik in de instellingen van mij wireless card had veranderd en dan vooral voor jou van belang de snelheid.( die moet van 54 naar max 11mb)



bij mij werkte het meteen dus hoop voor jou ook!


Rako.
 
Ik wil graag Tijs en Rako bedanken voor hun adviezen.

Helaas zijn de problemen nog niet geheel opgelost.

Ik heb intussen contact gehad met de helpdesk van Sitecom.

Op basis van de logbestanden hebben zij e.e.a. beoordeeld. Ook alle instellingen blijken goed te staan.

Echter men kan het probleem momenteel niet oplossen. Deze oplossing is waarschijnlijk een nieuwe firmware update. Deze is echter momenteel nog niet beschikbaar maar gaat wel komen.

Derhalve dien ik voor het moment even geduld te hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan