Wegvallen verbinding met Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Hoi,

Wie weet raad?

Ik heb Orange Cable Power via Ziggo (voorheen dus Casema) en heb het volgende probleem gemaild aan Ziggo:

opmerking vooraf:
Ik heb al enige jaren een redelijk stabiele internet verbinding en onderhoud een netwerk met ca. 6 computers. Derhalve meen ik over enige kennis van de materie te beschikken.....De laatste 1,5 jaar draait het netwerk zeer stabiel met b.v een Sitecom WL-173 router.

Echter,.....na een internet storing in ons postcode gebied (2622AL) op 06-05-2008 moet ik elke dag (soms meerdere keren per dag) mijn modem en router resetten om verbinding met internet te behouden. Alleen resetten van de router biedt geen uitkomst. Ik heb nooit iets aan de router instellingen veranderd en omdat het na die bewuste storing op di. 06-05 is onstaan en omdat de routerreset niet helpt en omdat de storing niet in het weekend voorkomtniet verdenk ik de verbinding tussen Ziggo (voorheen Casema) en het modem! Ik heb hierover al twee maal met de helpdesk gesproken maar zij stellen alleen een reset van de router voor en hebben verder geen verklaring voor het wegvallen van de verbinding.
Heeft u nog een suggestie wat te doen?

Ik kreeg het volgende antwoord waar ik weinig mee kan:

Geachte heer/mevrouw ,

In uw e-mail van vrijdag 16 mei heeft u een vraag gesteld over Internet.

Als ik de waardes totaal het modem bekijk zie ik als enige probleem een zwak signaal op uw modem. Dit zou niet mogen betekenen dat het Internet weg valt, maar kan wel een oorzaak zijn.

Graag wil ik u vragen om er zeker van de tijd dat het modem aangesloten staat op de hoofdaansluiting van Ziggo. Als dat inderdaad zo is, dan raad ik u aan om contact op te nemen met onze helpdesk om een monteursafspraak te maken.

Mocht dit de problemen niet oplossen, dan zal het probleem toch in de router zitten.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.

VRAAG: hebben nog meer mensen last van dit probleem en zou het kunnen zijn dat Ziggo idd. met het netwerk aan het klooien is zoals ik vermoed?

Thnx.

Wegvallen verbinding met Ziggo (voorheen @Home)

Hallo,

Ik heb sinds kort soortgelijke problemen. De datum waarop eea begon kan ik me niet exact herinneren, maar dat moet inmiddels al bijna 2 weken zijn. Postcodegebied 7425CR.

Ik heb 'internet soms' van voorheen @Home en had inderdaad ook een stabiele verbinding. Echter laatste weken ligt internet er geregeld uit. Heb een netwerk met een Conceptronic router, waar niets aan veranderd is. Verbinding is ook bij mij alleen te herstellen via restten van modem en router. Slechts één van beide resetten werkt niet.

Misschien weet iemand een oplossing voor deze problemen.

Thx.

Hoi,

lijkt idd een beetje op mijn probleem.
Ik ben echter nog niet veel wijzer.
Kijk ook hier eens, vooral op pagina 4 waar ik mijn probleem ook voorgelegd heb.

grtz.

Sinds kort weer over gegaan van adsl naar casema (ziggo), dus me oude router weer gepakt, ik heb een 12mbit verbinding dat is iets van 1.5mbyte/s maar ik kreeg maar iets van 700kb/s en soms zelfs maar rond de 20kb/s heb nu een nieuwe router gekocht een syslink wireless/cable router en nu heb ik de volle verbinding 1,5 mb/s. Mischien zou je het is met een andere router moeten proberen of proberen meteen direct via de modem het internet op te gaan.

Hoi,

direct via modem test ik deze week.

Nieuwe router overweeg ik, hangt af van verdere tests.

Bedankt voor reactie.

ziggo

Een rampenplan op dit ogenblik! Moet sinds vorige week zowat om het 1/2 uur mijn modem resetten omdat de verbinding weer eens is weggevallen. Mail aan de klantenservice wordt niet eens beantwoord en telefonisch verbinding? Als ik niet uitkijk gaat mijn maandsalaris daar helemaal aan op: lange, heeeeele lange wachttijden en dan leg je de telefoon maar weer neer. Fijn hoor, dat Ziggo. :evil:

kwam bij mij door (nieuwe) router

Na veel problemen met Orange kon ik na 21 dgn mijn contract opzeggen. En ben destijds overgestapt naar Athome. Ik had nog een oude router sitecom. Ik ben naar NoRRod gegaan en heb mij een nieuwe aangeschaft Lyksys werd geadviseerd, en heb niet draadloos genomen. Ik dacht nieuwe provider ook nieuwe router. Maar ik kreeg dezelfde problemen als hier beschreven.Ik ben terug naar Norrod gegaan, en ik kreeg een uitdraai mee hoe ik een router bij Athome moest registreren. Het probleem was n.l. dat de router mijn pc niet herkende of andersom, Dus moest de computernaam en domeinnaam die je van AtHome krijgt in de router gezet worden.

Groetjes

sorry, foutje

Ik schreef in mijn reaktie dat mijn router mijn pc niet herkende, maar dat moet natuurlijk modem zijn. Dus bij het opnieuw installeren van mijn nieuwe router heb ik de computernaam en het domeinnaam ingegeven. En alles werkt prima ! Misschien is dat ook wel van toepassing op een router die je al had.

Laatst bewerkt:
Een rampenplan op dit ogenblik! Moet sinds vorige week zowat om het 1/2 uur mijn modem resetten omdat de verbinding weer eens is weggevallen. Mail aan de klantenservice wordt niet eens beantwoord en telefonisch verbinding? Als ik niet uitkijk gaat mijn maandsalaris daar helemaal aan op: lange, heeeeele lange wachttijden en dan leg je de telefoon maar weer neer. Fijn hoor, dat Ziggo. :evil:

Dit versterkt mijn vermoeden dat er veel "onrust" is op het netwerk van Ziggo in verband met het samengaan van de div. providers ook al wordt dat niet toegegeven door de helpdesks.......

Bedankt voor reactie.

Grtz.

De laatste tijd valt ook hier de verbinding weg en na een router reset werkt het dan weer.
Zo slecht was het voorheen nooit, eigenlijk altijd probleemloos internet gehad - tot nu dan.

wegvallen internetverbinding

En bij Ziggo houden ze stug vol dat het niet aan hen ligt. Hoe dik moet het bord voor je kop dan wel niet zijn?:p Inderdaad is Ziggo nog slechter dan Casema in de slechte tijd... :evil:

En bij Ziggo houden ze stug vol dat het niet aan hen ligt. Hoe dik moet het bord voor je kop dan wel niet zijn?:p Inderdaad is Ziggo nog slechter dan Casema in de slechte tijd... :evil:

Daar lijkt het idd wel op:(

Verbinding is de laatste dagen weer wat stabieler, wordt voorzichtig optimistisch:)

Bedankt voor reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan