FunZip
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 9 jan 2002
- Berichten
- 2.597
Hoi,
Wie weet raad?
Ik heb Orange Cable Power via Ziggo (voorheen dus Casema) en heb het volgende probleem gemaild aan Ziggo:
opmerking vooraf:
Ik heb al enige jaren een redelijk stabiele internet verbinding en onderhoud een netwerk met ca. 6 computers. Derhalve meen ik over enige kennis van de materie te beschikken.....De laatste 1,5 jaar draait het netwerk zeer stabiel met b.v een Sitecom WL-173 router.
Echter,.....na een internet storing in ons postcode gebied (2622AL) op 06-05-2008 moet ik elke dag (soms meerdere keren per dag) mijn modem en router resetten om verbinding met internet te behouden. Alleen resetten van de router biedt geen uitkomst. Ik heb nooit iets aan de router instellingen veranderd en omdat het na die bewuste storing op di. 06-05 is onstaan en omdat de routerreset niet helpt en omdat de storing niet in het weekend voorkomtniet verdenk ik de verbinding tussen Ziggo (voorheen Casema) en het modem! Ik heb hierover al twee maal met de helpdesk gesproken maar zij stellen alleen een reset van de router voor en hebben verder geen verklaring voor het wegvallen van de verbinding.
Heeft u nog een suggestie wat te doen?
Ik kreeg het volgende antwoord waar ik weinig mee kan:
Geachte heer/mevrouw ,
In uw e-mail van vrijdag 16 mei heeft u een vraag gesteld over Internet.
Als ik de waardes totaal het modem bekijk zie ik als enige probleem een zwak signaal op uw modem. Dit zou niet mogen betekenen dat het Internet weg valt, maar kan wel een oorzaak zijn.
Graag wil ik u vragen om er zeker van de tijd dat het modem aangesloten staat op de hoofdaansluiting van Ziggo. Als dat inderdaad zo is, dan raad ik u aan om contact op te nemen met onze helpdesk om een monteursafspraak te maken.
Mocht dit de problemen niet oplossen, dan zal het probleem toch in de router zitten.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.
VRAAG: hebben nog meer mensen last van dit probleem en zou het kunnen zijn dat Ziggo idd. met het netwerk aan het klooien is zoals ik vermoed?
Thnx.
Wie weet raad?
Ik heb Orange Cable Power via Ziggo (voorheen dus Casema) en heb het volgende probleem gemaild aan Ziggo:
opmerking vooraf:
Ik heb al enige jaren een redelijk stabiele internet verbinding en onderhoud een netwerk met ca. 6 computers. Derhalve meen ik over enige kennis van de materie te beschikken.....De laatste 1,5 jaar draait het netwerk zeer stabiel met b.v een Sitecom WL-173 router.
Echter,.....na een internet storing in ons postcode gebied (2622AL) op 06-05-2008 moet ik elke dag (soms meerdere keren per dag) mijn modem en router resetten om verbinding met internet te behouden. Alleen resetten van de router biedt geen uitkomst. Ik heb nooit iets aan de router instellingen veranderd en omdat het na die bewuste storing op di. 06-05 is onstaan en omdat de routerreset niet helpt en omdat de storing niet in het weekend voorkomtniet verdenk ik de verbinding tussen Ziggo (voorheen Casema) en het modem! Ik heb hierover al twee maal met de helpdesk gesproken maar zij stellen alleen een reset van de router voor en hebben verder geen verklaring voor het wegvallen van de verbinding.
Heeft u nog een suggestie wat te doen?
Ik kreeg het volgende antwoord waar ik weinig mee kan:
Geachte heer/mevrouw ,
In uw e-mail van vrijdag 16 mei heeft u een vraag gesteld over Internet.
Als ik de waardes totaal het modem bekijk zie ik als enige probleem een zwak signaal op uw modem. Dit zou niet mogen betekenen dat het Internet weg valt, maar kan wel een oorzaak zijn.
Graag wil ik u vragen om er zeker van de tijd dat het modem aangesloten staat op de hoofdaansluiting van Ziggo. Als dat inderdaad zo is, dan raad ik u aan om contact op te nemen met onze helpdesk om een monteursafspraak te maken.
Mocht dit de problemen niet oplossen, dan zal het probleem toch in de router zitten.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.
VRAAG: hebben nog meer mensen last van dit probleem en zou het kunnen zijn dat Ziggo idd. met het netwerk aan het klooien is zoals ik vermoed?
Thnx.