Wegvallend DSL signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

krijg064

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Ik heb sinds kort een ADSL verbinding via Het Net met een draadloze SpeedTouch 716 modem. Het probleem is dat het DSL signaal wordt opgebouwd, vervolgens heb ik ong. anderhalve minuut een werkende internetverbinding en daarna valt de verbinding weg. Hierna wordt de verbinding weer opgestart (knipperend DSL lampje op het modem) waarna er weer ong. anderhalve minuut verbinding is (DSL lampje op het modem brand gewoon) en de verbinding weer wegvalt. Dit blijft zich maar herhalen.
Het modem staat nu in de huiskamer, maar ook wanneer ik het modem in de kelder plaats (bij het ISRA punt), dan blijft de verbinding steeds wegvallen na anderhalve minuut.
KPN heeft de lijn gemeten vanuit de wijkcentrale, maar volgens de monteur is de lijn okay en niet ge-oxideerd o.i.d.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en, nog belangrijker, hoe het op te lossen?

Dat meten heb ik ook een paar keer meegemaakt maar het ondervangt niet alles. De centrale gaf na meten aan dat ik verbinding moest hebben, ik had in de meterkast niets.

Heb je nog een oud adsl-modem? Of is zo'n wireless ook even aan te sluiten met een draad?
Ga je meterkast/kelder in en zet de modemstekker op de telefoonlijn.
Je hebt dan even geen telefoon.
Kijk of je dan wel een goede en regelmatige verbinding (sync) ziet op je modem.
Is het nu ook onregelmatig ligt het wel degelijk aan de lijn.
Is het nu wel regelmatig dan moet je misschien aan een versterker gaan denken.

Elisa zei:
Heb je nog een oud adsl-modem? Of is zo'n wireless ook even aan te sluiten met een draad?
Ga je meterkast/kelder in en zet de modemstekker op de telefoonlijn.
Je hebt dan even geen telefoon.
Kijk of je dan wel een goede en regelmatige verbinding (sync) ziet op je modem.
Is het nu ook onregelmatig ligt het wel degelijk aan de lijn.
Is het nu wel regelmatig dan moet je misschien aan een versterker gaan denken.
De SpeedTouch 716 is blijbaar een splinternieuw type modem. Dus daar kan het niet aan liggen.
Verder heb ik het modem ook in het ISRA punt in de kelder aangesloten (zie m'n verhaal), maar daar gaf hij ook een onregelmatige verbinding.

Kun je de lijn ook testen met een ander modem ? Brandt je dsl lampje wel of dan weer wel en dan weer niet ?

Het lampje brandt dan weer wel, dan weer niet.

Overigens: het lijkt erop dat Het Net e.e.a. aangepast heeft. Ik zit nu ong. tien minuten te internetten, zonder dat ik ervan af gegooid wordt o.i.d. :thumb:
Misschien dat m'n probleem dus is opgelost. Thanx voor alle hulp in ieder geval!

Nou, het probleem bleek niet opgelost. De verbinding bleef wegvallen. Totdat afgelopen zondag KPN belde en me vertelde dat ze de snelheid van 4MB hadden teruggeschroefd naar 1,5MB. Sindsdien blijft de verbinding continue aan. Probleem was dus de snelheid van Het Net.... :confused:
KPN bekijkt nu de configuratie om te bekijken hoe ze de 4MB wel werkend krijgen.

Toch wel service. Nu hopen dat er een oplossing komt!

Nou, het probleem is opgelost. Het blijkt dat de configuratie zoals KPN die hanteert niet samengaat met het modem: Speedtouch 716. Ergens geeft dat een conflict in de verbinding. De oplossing blijkt te zijn dat men bij KPN de configuratie van ADSL2 naar ADSL moet zetten. Dan is de verbinding stabiel en met de juiste snelheid. Nadeel hiervan is dat wanneer er een storing in de centrale optreedt en er een backup moet worden geplaatst, dat dan de onjuiste configuratie instellingen weer terug zijn en er weer een monteur moet komen om dit te verhelpen.
Maar ja, voorlopig werkt alles 100%.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan