Ik heb sinds kort een ADSL verbinding via Het Net met een draadloze SpeedTouch 716 modem. Het probleem is dat het DSL signaal wordt opgebouwd, vervolgens heb ik ong. anderhalve minuut een werkende internetverbinding en daarna valt de verbinding weg. Hierna wordt de verbinding weer opgestart (knipperend DSL lampje op het modem) waarna er weer ong. anderhalve minuut verbinding is (DSL lampje op het modem brand gewoon) en de verbinding weer wegvalt. Dit blijft zich maar herhalen.
Het modem staat nu in de huiskamer, maar ook wanneer ik het modem in de kelder plaats (bij het ISRA punt), dan blijft de verbinding steeds wegvallen na anderhalve minuut.
KPN heeft de lijn gemeten vanuit de wijkcentrale, maar volgens de monteur is de lijn okay en niet ge-oxideerd o.i.d.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en, nog belangrijker, hoe het op te lossen?
Het modem staat nu in de huiskamer, maar ook wanneer ik het modem in de kelder plaats (bij het ISRA punt), dan blijft de verbinding steeds wegvallen na anderhalve minuut.
KPN heeft de lijn gemeten vanuit de wijkcentrale, maar volgens de monteur is de lijn okay en niet ge-oxideerd o.i.d.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en, nog belangrijker, hoe het op te lossen?