Wegvallend internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mobiel2000

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
Ik heb een linksys router een WRT54G V5 om precies te zijn. Hiermee deel ik thuis het internet voor 3 pc.

Ik heb hier het volgende probleem mee. Ik heb steeds maar enkele minuten internet en dan valt de router weer weg. Hij is dan wel weer direct aanwezig maar moet dan opnieuw verbinding zoeken. De tijd die tussen dit uitvallen zit varieert van 1 sec. tot 5 min. Meestal is het binnen 1min. De signaal sterkte geeft hij ook steeds al zeer goed aan.

Ik heb de firmware al geupdate maar het probleem blijft.

Is iemand bekend met dit probleem?

Ik heb het met kerst/oud- en Nieuw ook gehad dat me Modem steeds uitviel na een paar min. en vooral als er 2 pc op intetnet bezig waren... ik heb ook en paar uur lopen zoeken naar het probleem. op een gegeven moment kwam me buurman langs of te vragen of ik even wilde kijken naar zijn modem want deze deed raar volgens hem. ik heb gekeken en precis het zelfde probleem als bij mij.. heb toen nog wat bij andere mensen in de buurt gevraagt en die hadden ook dat probleem ik heb toen naar KPN gebeld en die zeiden dat er een storing was in onze wijk.... 2 dagen later was alles weer opgelost en alles weer normaal:D

het kan ook zijn dat er gewoon een virus actief is in je pc. scan hem daar even voor zou ik zeggen....

Verder zou ik het ook niet weten...

MvG,

Wouter

Dat zal hier geen spraken van zijn. Als ik namelijk overschakkel op kabel dan is er geen probleem meer. En het probleem doet zich bij alle 3 de pc voor. 2 x XP en 1 x 98.

mobiel2000 zei:
Dat zal hier geen spraken van zijn. Als ik namelijk overschakkel op kabel dan is er geen probleem meer. En het probleem doet zich bij alle 3 de pc voor. 2 x XP en 1 x 98.

Het lijkt er wel op dat er zins kort een ander netwerk in de buurt is. Het lijkt er op dat als de pc dit (beveiligdt) netwerk zien problemen krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan