Wegvallend wireless internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derville

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Goedendag,

Sinds een week of 2 ervaar ik problemen met mijn internetverbinding. Deze valt namelijk geregeld uit. Bij het netwerkconnectiepictogram verschijnt dan een geel uitroepteken en de boodschap dat er geen internetverbinding is. Indien ik opnieuw met het netwerk verbind, werkt het voor onbepaalde tijd weer goed voordat hetzelfde euvel weer voortkomt. Op dit moment ligt de laptop aan de netwerkkabel en is de verbinding constant en goed. Een kabel door het huis is echter geen ideale situatie. Suggesties hoe dit probleem te fixen zouden dan ook zeer gewaardeerd worden.

Met vriendelijke groeten, de hoopvolle,

Philip

Hoi,
daar is even geen eensluidend anwoord op te geven, je zal jezelf moeten afvragen wat er sinds 2 weken veranderd is; b.v. updates van Windows m.b.t. je wireless netwerkadapter,een nieuw apparaat dat interferentie veroorzaakt enz. misschien nieuwe buren die hetzelfde routerkanaal hebben ingesteld en je router storen, het kan allemaal. Gebeurt het op gezette tijden, b.v. alleen 's avonds of maakt dat niet uit?

Laatst bewerkt:
Check eens met inssider of er sterke signalen in de buurt op jouw kanaal zitten?

Bedankt voor de spoedige respons. Ik heb inssider gedownload, krijg echter de melding ' Unable to use selected interface. Invalid network interface specified'. Dus daar kan ik weinig uit opmaken. Tijdsgewijs is er overigens geen verschil op te merken, zowel s'ochtends, s'middags als s'avonds heeft hij de zelfde kuren. Wat mij overigens wel opviel is dat er, als de verbinding uitvalt, soms een 2e verbinding tevoorschijn komt die, ondanks dat hij niet al te hoge signaalsterkte heeft wel bovenin de lijst van netwerken verschijnt. Deze heet fritzbox. Dit is ook de naam van 1 van de 2 routers die hier aan elkaar verbonden staan; namelijk de oude router van XS4all. De andere is van alice, onze provider. Persoonlijk weet ik niet precies hoe deze twee interacteren maar mogelijkerwijs ligt hier het probleem? Nogmaals, als de netwerkkabel er ligt zijn er geen problemen.

Met vriendelijke groet,

Philip

Als je inssider opstart heb je links boven in het scherm een pulldown menu. Aan de foutmelding te zijn heeft hij je vaste netwerkkaart geselecteerd. Klap dit menu open en selecteer je wireless kaart. Hierna nog eens proberen. En de fritzbox kan op hetzelfde kanaal een signaal wegdrukken. Deze heeft namelijk dynamische signaalsterkte standaard aan staan.

Ah, oké bedankt. Na dit gedaan te hebben blijkt mijn eigen signaal constant de sterkste te zijn. Mogelijk dus dat de fritzbox het signaal dan inderdaad wegdrukt. Hoe zet ik de zogeheten dynamische signaalsterkte vervolgens uit?

Onder instellingen-geavanceerd-wlan-radiokanaal .

Maar de vraag of de kanalen elkaar overlappen heb je nog niet beantwoord. Is dit zo?

Ah, ik zie inderdaad dat ik met een ander sterk signaal samen op kanaal 9 zit. Nu resteert de vraag hoe dit te verhelpen valt! Sorry voor de netwerkonwetendheden overigens.

Philip

In de pagina van de fritzbox die ik net noemde kun je ook een kanaal kiezen. kies een kanaal wat nog niet (of zo min mogelijk) gebruikt wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan