dutchblue54
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 24 sep 2004
Ik zie dat ik niet de enigste ben met een wegvallende ADSL verbinding, maar 1 kant en klare oplossing voor alle problemen zal er denk ik niet zijn, dus vandaar ............. hier mijn ellende !!!
Ik ben sinds kort verhuisd, en heb nu ADSL Smart van Tiscali met een Sagem modem. Ik had altijd een Alcatel Speed Touch modem gehad die perfect werkte, maar nu valt iedere keer de verbinding weg en kan ik alleen maar resetten.
Volgens de tiscali helpdesk werkt de modem (uiteraard) en ligt het aan spyware. Toen heb ik Ad Aware en Spy Bot gedownload plus Zone Alarm als firewall, maar dat is niet de oplossing. Ad Aware vind bijna nooit iets critical (meestal negligible objects) en Spy Bot vindt continu iets geheten DSO Exploit.
Wie kan mij helpen. Ligt het aan:
* de firewall ?
* kan een virusscanner (Norton) een conflict veroorzaken ?
* ben ik besmet met Spyware en krijgen deze programma´s het niet verwijderd ?
* ligt het aan de modeminstellingen ?
* is het tiscali netwerk gevoeliger dan het KPN netwerk wat ik voorheen gebruikte om over te internetten.
* heeft het zin m´n oude modem te proberen, alhoewel die natuurlijk voorgeconfigureerd is ?
PS: ik heb een Pentium 4 met XP en een Sagem USB modem
Any help please................!!!
Michel
Ik ben sinds kort verhuisd, en heb nu ADSL Smart van Tiscali met een Sagem modem. Ik had altijd een Alcatel Speed Touch modem gehad die perfect werkte, maar nu valt iedere keer de verbinding weg en kan ik alleen maar resetten.
Volgens de tiscali helpdesk werkt de modem (uiteraard) en ligt het aan spyware. Toen heb ik Ad Aware en Spy Bot gedownload plus Zone Alarm als firewall, maar dat is niet de oplossing. Ad Aware vind bijna nooit iets critical (meestal negligible objects) en Spy Bot vindt continu iets geheten DSO Exploit.
Wie kan mij helpen. Ligt het aan:
* de firewall ?
* kan een virusscanner (Norton) een conflict veroorzaken ?
* ben ik besmet met Spyware en krijgen deze programma´s het niet verwijderd ?
* ligt het aan de modeminstellingen ?
* is het tiscali netwerk gevoeliger dan het KPN netwerk wat ik voorheen gebruikte om over te internetten.
* heeft het zin m´n oude modem te proberen, alhoewel die natuurlijk voorgeconfigureerd is ?
PS: ik heb een Pentium 4 met XP en een Sagem USB modem
Any help please................!!!
Michel