Wegvallende netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

spiderinutweb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
2
Bij een kennis van mij doet zich op een PC steeds het volgende probleem voor:

de netwerkkaart gaat ip-adres aanvragen, de verb komt enkele seconden op verbonden te staan en vervolgens de melding netwerkkabel niet verbonden. dit herhaalt zich constant.
de PC is gedraad aangesloten op een switch die verbonden is met een SMC router.
De overige PC's die aangesloten zijn op de switch werken wel.
Het lampje op de desbetreffende poort gaat steeds aan en dan weer uit. Wanneer een ander systeem met dezelfde kabel wordt aangesloten werkt de verbinding wel. Het systeem is een P4 met Windows XP SP2
Handmatig het ip-adres opgeven (die door de router is toegewezen) werkt niet. Ook het opnieuw installeren van de Onboard netwerkkaart met/zonder nieuwe drivers werkt ook niet. De computernaam (en werkgroep) wijzigen heeft ook geen resultaat.
De windows firewall is uitgeschakeld en er staat geen andere beveiligingssoftware op. Er heeft wel Norton Antivirus 2005 opgestaan maar deze is van het systeem verwijderd.
Wat kan het probleem zijn?
 
Je heb de kabel al getest dara ligt het niet aan, als je nou de kabel omwisseld met een kabel die in een andere poort zit. Misschien werkt je poortje niet helemaal lekker.
 
JerX zei:
Je heb de kabel al getest dara ligt het niet aan, als je nou de kabel omwisseld met een kabel die in een andere poort zit. Misschien werkt je poortje niet helemaal lekker.

Ik heb de kabel al op een andere poort aangesloten. Hetzelfde resultaat. Ik heb dezelfde kabel ook aangesloten op een poort van de router. Ook hetzelfde resultaat.
Een laptop krijgt met dezelfde kabel op dezelfde poort wel verbinding.
Zijn er nog andere opties die ik kan proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan