wegvallende verbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans-Peter

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Ik heb mijn Hccnet adslverbinding omgezet van usb naar ethernet. Ik heb een netwerkverbinding, en een vpnverbinding om op internet te komen. Op zich werkt dit goed totdat ik winmx of Kazaa of bittorrent opstart.
Na een paar minuten wordt dan de verbinding verbroken, en alleen door de computer opnieuw op te starten krijg ik opnieuw verbinding. Als ik mijn usb modem weer terugplaats ipv ethernet dan hou ik dezelfde problemen. Wie kan mij helpen?

Hans peter,

Heb je de oude instelling van het usb niet eerst verwijderd.

Zodra je een p2p verbinding maakt ziet hij de oude instellingen nog.

Probeer kazaa eerst te verwijderen en installeer hem opnieuw , het probleem moet dan zijn verholpen.

Doe het zelfde met de andere p2p

groetjes speedtouch

Ja het blijkt inderdaad dat deze elkaar bijten.
De hoofdoorzaak blijkt echter waarschijnlijk iets anders te zijn. Ik heb de crossed link cabel van mijn oude verbinding vervangen door een straightkabel. (Ik heb een router tussen het netwerk geplaatst). Nu werkt alles weer normaal. Ook de router werkt nu naar behoren.
Hiervan kon ik in de documentatie niets terugvinden. Jammer want het kost veel tijd om hier zelf achter te komen.
Bedankt voor het meedenken

Dat zijn van die dingen waar je niet snel aan denkt.

Als je altijd een pc als server heb gehad dan moet je gebruik maken van een cross cable tussen de ethernet kaarten , en ja als je daar een andere configuratie van maak doormiddel van een router dan moet je weer een straight cable nemen.

Je zou zeggen waarom kunnen ze dat niet standdaard maken :) maar oke het probleem is opgelost :thumb:

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan