weigerachtige dvd speler

• Onderwerp starter Onderwerp starter tom1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
LS,
De dvd speler/brander van de HP-pc draaiend onder vista home premium 2007 doet dwars. Als er een niet lege schijf in wordt gestopt dan gaat te pas en te onpas de lade open en dicht en leest dus niet wat erop staat. Ik heb al veel instellingen nagelopen maar kan niet ontdekken waar in vista er iets kan worden aan of uitgezet om aan dat vervelende probleem een einde te maken. Wie heeft meer met dit bijltje gehakt en heeft raad. bij voorbaat dank.
grt
tom

Ik heb je vraag verplaatst naar deze sectie aangezien hij hier beter op zijn plaats staat.

Heb fixit erop losgelaten, maar zonder resultaat. Als ik een te lezen dvd plaats dan komt er de melding dat ik een schijf moet plaatsen of annuleren en breekt alles af zonder dat ik de inhoud kan lezen. Er gebeuren meer vreemde dingen, als..kort daarvoor wilde ik met moviemaker foto's en een filmpjes branden, dan wordt het proces halverwege afgebroken omdat er ontbrekende coderingen ontbreken. Ik heb daartoe dvd decrypter gedownload in de hoop dat probleem op te lossen, echter zonder resultaat. wat nu?

Ook deze fixit lukt niet.
het eindigt met de melding dat de speler niet kan lezen wat er in het apparaat zit.
Als ik de verkenner open dan dan komt het apparaat wel in het overzicht als station E tevoorschijn. ik Zie bij het plaatsen dat het toch is gelukt om de prinscreen erbij te krijgen

Bijlagen

Verwijder het stuurprogramma van de cd/dvd en herstart.
Windows zal dan opieuw een stuurprogramma installeren.

Laatst bewerkt:
Beste Dorado,
heb via configuratie en apparatenbeheer de dvd map verwijderd en opnieuw de pc opgestart. Geen verandering van resultaat.
Als ik in de verkenner de inhoud van de de getoonde dvd zichtbaar wil maken dan begint ie met het lezen in een groene voorgangsstreep en opent tegen het einde de gevulde lade met het verzoek er wat in te stoppen en verspringt dan naar de c schijf. Ik selecteer dan de het dvd E: station en het spelletje herhaalt zich. Het kan zijn dat ik het stuurprgramma op een andere wijze moet veranderen. Via revo uninstaller krijg ik in elk geval geen dvd in beeld.

Ik heb de cd lens cleaner erop losgelaten. Echter zonder effect of resultaat. Mijn vermoeden is nu dat alle opties nu wel zijn verbruikt.

ja, dvd speler is wss overleden :confused:

Dat is ,denk ik, de enige en juiste diagnose. Ik sluit de vraag. Dank voor de bijstand.
Grt tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan