weigerende kleuren bij HP Deskjet 710C

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Ik heb al gegoogled, en gezien dat de kleur geel in het algemeen een zorgenkindje lijkt te zijn...

Ik heb een HP Deskjet 710C gekregen, en daarvan doet de kleur geel het niet. Ingedroogd, of leeg, neem ik aan. Maar gelukkig zat er ook een reservecartridge bij, gloednieuw, nog in de verpakking. Die heb ik erin gezet, en wat blijkt? Daarvan doen TWEE kleuren (geel en blauw) het niet. Maar het is een cartridge van het merk WeCare, waar ik elders op dit forum ook al wat minder positiefs gelezen heb. En hij is een jaar over de datum.

Dus wat weet ik nu? Het ontbreken van blauw ligt niet aan de printer, maar aan de ene cartridge, want dat doet het bij de andere wel. Hoe het met het geel zit weet ik niet, want dat doet het bij geen van beide cartridges.

Ik heb de cartridges al een nachtje in gedestilleerd water laten staan. Ook heb ik ze een kwartiertje in de spiritus gezet. Ik heb er meermalen wat reinigingsvloeistof voor inkjetprinters overheen gehaald. En bij eentje heb ik zelfs een druppeltje thinner geprobeerd (riskant, ik weet het). Maar ze blijven het doen, eentje rood, de ander rood-blauw.

En wat ik me nu dus afvraag: voordat ik een cartridge aanschaf met het risico dat er toch ergens in de printer iets niet in orde blijkt te zijn, hoe kom ik erachter of de printer zelf goed is?

Cartridges erin, en een onderhoudsbeurt plegen.
Staat in de handleiding cq menu van je printerinstellingen.
Ik vermoed echter dat de cartridges out of date zijn.

Cartridges erin, en een onderhoudsbeurt plegen.
Staat in de handleiding cq menu van je printerinstellingen.
Ik vermoed echter dat de cartridges out of date zijn.
Allemaal gedaan, reinigen en alle opties die ik maar kon vinden... :-(

Als je gelijk hebt moet ik gewoon nieuwe kopen. Maar hoe kom ik daar achter? Als het toch de printer is zit ik met een cartridge.

Misschien een tip voor je.
Ik heb vorige week een nieuwe laserprinter gekocht voor € 51,-
Gevonden op pricewatch. (Tweakers)
Inclusief toner, die ik zelf bijvul.
En ja ik heb ook wat cartridges liggen, van oude printers, maar het is meestal voordeliger om een nieuwe printer te kopen i.p.v. nieuwe cartridges.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan