weigering bijlagen .EXE en .BAT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mowat2

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2004
Ik las in een computerhandboek het probleem dat een lezer had met het versturen en ontvangen van .EXE en .BAT bestanden als bijlage bij een E-mailtje. Gezien ik zelf ook wel eens .EXE bestanden verstuur of ontvang en daar nooit problemen mee had heb ik eens getest met een bericht van en aan mezelf. En wat gebeurt er : bericht komt terug met de vermelding dat het bericht niet kan verstuurd worden want dat er een virus opzit. Nu ben ik er zeker van dat dat niet kan. Dus terug naar het begin van het verhaal : volgens dat handboek zou windows via windows update een patch verspreid hebben die belet dat .EXE , .Bat en nog andere extensies kunnen verzonden worden met outlook express.(omdat vooral op die extensies virussen kunnen zitten) Gezien ik ook regelmatig updates download heeft microsoft waarschijnlijk ook mijn instellingen aangepast. Zijn er nog mensen met dat probleem en weet iemand hoe ik die weigering kan opheffen ?

Ik weet dat sommige Internet providers bepaalde bijlagen standaard blokkeren. (bv Zeelandnet) Dan krijg je een soortgelijke melding terug. Via Windows update kan je een update binnenhalen die voorkomt dat outlook express bepaalde bijlage opent. Ik weet niet zeker of je dit bedoeld. Als in Outlook express naar extra- opties- beveiliging gaat, moet je het vinkje weghalen bij "opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan" weghalen.

Aan Metalhead : bedankt voor je bericht. Ik had inderdaad ook al die info gekregen en die lijn aangevinkt , maar zonder resultaat. Ik gebruik nu volgende misleiding : ik geef het exe bestand een andere extensie , bijvoorbeeld .DOC en verzend het dan en dat lukt. Je moet dan enkel bij ontvangst de extensie weer aanpassen naar .EXE of .BAT.
groetjes

Dan heb je best kans dat je provider dat soort bijlagen blokkeerd ter berscherming tegen virussen. Zeelandnet hanteerd precies dezelfde methode. Even renamen en je kan hem doorzenden. Je kan hier helaas niks tegen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan