weigering via netwerk, zelfs vanaf eigen comp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonnieF

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2003
Ik heb het probleem dat ik in mijn netwerk niets kan bereiken omdat dan de toegang wordt geweigerd. Zelfs als ik de computer waar ik op werk via het netwerk wil bereiken krijg ik de bijgevoegde foutmelding. Wat moet ik hiermee?

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    31 KB · Weergaven: 49
mischien helpt dit ? ( ik heb er geen last van dus durf het niet te zeggen * )
http://support.microsoft.com/kb/810881/nl

( dit staat op microsoft site hierboven: )

U kunt dit probleem oplossen door het eenvoudig delen van bestanden uit te schakelen en uzelf op te geven als eigenaar van de map:

1. Ga als volgt te werk om het eenvoudig delen van bestanden uit te schakelen:
1. Klik op Start en klik op Deze computer.
2. Klik in het menu Extra op Mapopties en open het tabblad Weergave.
3. Schakel onder Geavanceerde instellingen het selectievakje Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) uit en klik op OK.
2. Klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u de eigenaar wilt worden en klik op Eigenschappen.
3. Open het tabblad Beveiliging en klik op OK in het beveiligingsbericht (als dit wordt weergegeven).
4. Klik op Geavanceerd en open het tabblad Eigenaar.
5. Klik in de lijst Naam op uw gebruikersnaam, Administrator als u bent aangemeld als Administrator of klik op de groep Administrators.

Als u de eigenaar wilt worden van de inhoud van de map, schakelt u het selectievakje Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen in.
6. Klik op OK.

Het volgende foutbericht kan worden weergegeven, waarbij map de naam is van de map waarvan u de eigenaar wilt worden:
U hebt geen machtiging om de inhoud van map map te lezen. Wilt u de machtigingen voor de map vervangen door machtigingen die u volledig beheer toekennen? Alle machtigingen worden vervangen als u op Ja klikt.
7. Klik op Ja.
8. Klik op OK en pas de machtigingen en beveiligingsinstellingen die u voor de map en de inhoud wenst, opnieuw toe.

is het proberen waard denk ik ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan