weinig bronnen beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

TommieV

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Ik heb dit probleem al heel lang.
Het schijnt te liggen aan mijn ram geheugen.
Ik heb niet zo erg veel ram geheugen,
en daarom vroeg me af:
"Kan je je ram geheugen uitbreiden door een gedeelte van je harde schijf daarvoor te gebruiken?"
Daar heb ik namelijk ruimte genoeg.
Ik heb verder gescant of dergelijke spyware en adware programmetjes of die het geheugen zo overvol maken,
gelukkig was dit niet het geval.
Ik ben nu niet in staat om mijn ram geheugen uit te breiden.
Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt,
TommieV

En voor alle duidelijkheid, uiteraard dat je werkgehuegen ermee te maken heeft hoeveel bronnen er nog beschikbaar zijn maar een Windows 98 die al een tijdje meedraait en aardig verstopt is geraakt met allerllij software die er inmiddels ook alweer is afgehaald is ook een funest voor dit systeem.
Hierdoor raken de vrije bronnen ook op.
Je zou eens een goede grote schoonmaak kunnen houden, hardeschijf helemaal nalopen op prgrammas die niet meer gebruikt worden en of eraf mogen, dit ook met de hand in een verkenner bekijken en eventueel nog verwijderen, de temp mappen eens goed legen, het register eens laten uitkammen voor allerlij verloren linken die voor vertraging zorgen, je zou daarna een goede defragmentatie kunnen doen en eens kijken of het nog zo is.
Ik denk dat het al wel dan een stukje beter wordt, mijn ervaring met Windows 98 is dat je af en toe gewoon de boel een opnieuw moet instaleren, het klinkt heel dramatisch maar dat is het niet hoor, gewoon voor zorgen dat je alles gebackupt hebt wat je niet kwijt wil raken en daarna maar eens een format c en de boel eens lekker opnieuw instaleren.
Moet je zien hoe het daarna weer als een treintje draait.

Opstartprogramma's weergeven

TommieV,

Klik op Start/Uitvoeren/typ msinfo32. Klik op het plusje bij Softwareomgeving. Klik vervolgens op Opstartprogramma's. Ga daarna naar Bewerken/Alles selecteren/Bewerken/Koopiëren.

Plak de inhoud in je vraag op het forum.

Groeten,

Bedankt voor al jullie hulp.
Ik heb met het programma Startup Mechanic
ervoor gezorgt dat veel onnodige programma's
niet opstarten als ik de computer aanzet.

Ik heb nu helemaal niet meer last van enige problemen,
nogmaals bedankt voor al jullie hulp :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan