weinig GB op harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgobbo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe harde schijf gekocht omdat de oude vast was gelopen. Ik heb een verbatim 500 gb harde schijf gekocht. Deze heeft een maker erin gezet. Nu heb ik laatst gekeken en op deze harde schijf staat alleen maar een C-schijf van 104 GB. Mijn laptop staat nu bijna helemaal vol en ik wil meer schijfruimte. War is de overige 396GB van mijn harde schijf gebleven? Kan ik een D-schijf maken of is er een manier zodat ik meer schijfruimte krijg?

Mvg

Hoi,

Waarschijnlijk staat de tweede partitie niet al primair bij schijfbeheer zou daar even kijken

Hoe dan ook is er een groot verschil tussen GB en gb, GB als in de GibiByte en gb als in gigibit....
Jij bedoeld hoe dan ook gB, dat is niet hetzelfde als beide eerder genoemde 2 varianten.

500 gb in "hard disk" taal is 500.000.000, of te wel 500 * 1000 MB * 1000 KB * 1000 B
In windows is 1 kb gelijk aan 1024 B, 1 MB weer 1024 KB etc... waardoor er hoe dan ook van je 500 GB in windows maar ~465 Gig over blijft.
Check o.a. op de wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Gigabyte

Maar anders dan dat blijft er nog een behoorlijk gat over, welke waarschijnlijk komt door een secondaire partitie zoals Modag ook al aangaf... Maar dat zou die makker van je ook moeten weten.

het is gelukt. Op youtube vond ik verschillende video's die lieten zien hoe je dit op moet lossen. Ik heb een nieuwe partie gemaakt. maar mijn schijf is wel 500GB groot heb ik net nog gekeken ;P

ben blij dat je het voor elkaar hebt gekregen, of je schijf nou 500 gb is of niet maakt dan maar weinig uit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan