weinig GB??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander0000

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2011
hallo

ik heb een laptop met weinig op slagruimte
mijn vraag was kan ik van me C schijf al me bestanden knippen en op een externe harde schijf plakken.me bedoeling was eigenlijk om me laptop op een externe harde schijf te latten draaien:confused:

alvast bedankt GR sander0000

Je kunt wat spullen uit je eigen profiel wel verplaatsen (Mijn Documents, Afbeeldingen, Downloads enz) Maar de meeste geïnstalleerde programma's en de Windows gerelateerde mappen, is niet mogelijk.

als je is naar deze computer gaat en je met de rechtermuisknop op je schijf drukt en kiest voor eigenschappen

wat staat er bij je capaciteit ?

hoeveel gb is je harde schijf is de vraag dus ?

en dat overzetten van je windows naar een externe hard disk dat gaat niet zomaar lukken

je zou waarschijnlijk wel windows kunnen installeren op je externe hard disk

Edit :

je moederbord moet wel starten van usb supporte

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe groot is je HD? Alleen maar C: dus niet gepartitioneerd?

40.GB gedeeld

hij is 40.GB maar hij is gedeeld. door c en d schijf.op de d schijf heb ik all me documenten gezet en nog niet genoeg ruimte........

is hij dus 40 GB in totaal

ik moet zeggen dat dat wel weinig schijfruimte is

wat je het beste kan doen is een schone windows installatie

en je bestanden die je download of filmpjes foto,s documenten enz.

die zet je op je harde schijf

en waarom zou je windows van de externe hard disk willen laten draaien ?

bedank voor de tip!
me vraag is kan ik een externe harde schijf als c schijf gebruiken als ik het stuur programma van de c schijf op de externe harde schijf zet??????-_-

nee dat kan niet zoals ik al eerder zei .

dit kan alleen als je dus windows installeert op je externe harde schijf !!

en als je moederbord kan starten via usb support !!

en dan nog een keer de vraag waarom wil je je stuurprogramma,s op de externe hard disk hebben

het is veel handiger om daar je bestanden op te hebben die je niet kwijt wil

me bedoeling is dat ik me pc laat draaien op een externe harde schijf zo dat ik meer schijf ruimte heb

oke ik snap het maar kan ik dan wel de program files op de externe harde schijf zetten dat ik meer ruimte heb???

Laatst bewerkt door een moderator:
nee dat kan ook niet want program files staan al je programma.s in die je hebt geïnstalleerd op je computer ,

dus als je dat verplaatst krijg je problemen

kijk eerst is in je bios of je wel kan booten van usb

want zolang dat niet kan , kan je het wel vergeten om windows op je externe hard disk te zetten

Ik neem aan dat je XP hebt want met W7 is 40GB gekkenwerk. Zelf heb ik ook zo'n oude laptop met c: 10GB en D: 30GB Het is behelpen maar het gaat. Voor XP is 15 GB voldoende, zo nodig kan je de C: -partitie vergroten met Easus of zo.
Windows XP op een externe HD? Je gaat je gang maar!! Ik ben razend benieuwd of en hoe dat gaat werken.
Je kan wel (dacht ik) pogramma's op een externe HD installeren als je dat aangeeft tijdens je installatie. De HD moet dan permanent aan je PC hangen. De oude programma's op C:schijf eerst deïnstalleren met Revo Uninstaller Free (onderste methode) om registerresten goed te verwijderen

Overigens geknoei allemaal (sorry), je kan beter zoals al eerder gezegd, je Documenten Foto's Video's, Muziek zo snel mogelijk naar een externe HD overzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan