weinig ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leidenschaft

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2005
ik wist niet precies waar deze vraag moest dus ik doe hem maar hier. het zit zo: mijn computer meldde laatst dat ik minder dan 10% vrije ruimte had. daarop heb ik heel veel (muziek)bestanden verwijderd. hij is een stuk sneller geworden. er kwam een heel klein beetje ruimte bij.
ik downloadde niks, dus er kon niks bij komen. maar nou zie ik dat er weer minder ruimte is geworden, en ik heb geen idee hoe dat kan, want zoals ik al heb gezegd, ik heb niks gedownload en niks opgeslagen. hoe kan zoiets?

Om hoeveel muziek ging het en hoeveel ruimte is erbij gekomen?
- Hoeveel nummers zij er verwijderd?
- Hoeveel MB (eventueel GB) is er vrijgemaakt?

Laatst bewerkt:
het schijf is 9.31 MB groot.
ik heb nu 430 MB aan muziek staan.
ik heb ongeveer 100 MB aan alle bestanden verwijderd.
ik heb nu ong. 600 MB vrije ruimte

Ik denk dat de schijf 9.31 GB groot is.

Ik zou nog graag antwoord willen hebben op de volgende vragen:
Hoeveel MB (of GB) was er vrij op je schijf voordat je de muziek ging verwijderen?
Hoeveel nummers (liedjes) heb je verwijderd?

Weinig ruimte kan ook komen omdat je veel onodige software hebt. Verwijder de programma's die je niet gebruikt. Doe dit via start->configuratiescherm->software.

Verwijder ook even de herstelpunten van systeemherstel: http://users.pandora.be/marcvn/spyware/1852808.htm
Het inschakelen kan je doen door na het opnieuw opstarten het vinkje weer weg te halen. Systeemherstel kan oplopen tot 9 GB.
LET OP: Je bent nu wel al je herstelpunten kwijt, dus maak na het verwijderen van de herstelpunten weer even een nieuwe aan. Dit kan je doen via start->alle programma's->bureau-accessoires->systeemwerkset->systeemherstel.

Succes.

bedankt, ik zal ff kijken. enne, mijn schijf is inderdaad 9.31 GB groot, sorry, foutje :)

edit: trouwens, dat van die herstelpunten, dat is toch geen procedure waarbij alles van de pc wordt gewist?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Leidenschaft
trouwens, dat van die herstelpunten, dat is toch geen procedure waarbij alles van de pc wordt gewist?
Nee, alleen de herstelpunten worden gewist.
Heb je ook de mappen "Temp" en "Temporary Internet Files" al eens leeg gemaakt?(mappen zelf laten staan)

Je vind deze in:
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings

Let op,
de map "Local Settings is een verborgen map. Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn: Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave > scroll naar beneden en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

kan het niet zijn dat er een virus op me pc staat en ruimte 'opeet' of bezet? ik maak me namelijk erg zorgen, ik weet nog dat ik weleens 2 films op mijn pc had staan en dat er toen meer ruimte was dan nu.

edit:... met heel veel muziek en overige bestanden erbij! die er nu af zijn...

Laatst bewerkt:
problem solved :-) ik vroeg het op een ander forum en daar vertelde iemand dat er bestanden zijn die zichzelf snel vermenigvuldigen en zo je ruimte in beslag nemen. nou heb ik een enorme map verwijderd met een ontelbaar aantal ongure bestanden (het duurde wel een minuut om ze te verwijderen). maar ik heb nu weer de helft van miijn ruimte vrij :-)
maar ook bedankt voor jullie aandacht hoor

christina

Weet je nog welke map dit was?
Zou je die naam ff willen posten hier mischien handig voor een ander?
Was het niet de mappen die Crash je ook aangaf?

C:\Documents and Setteings\Administrator\Shared.
ik had al gezien dat er iets niet pluis was met die map, omdat de pc vastliep wanneer ik hem opende (vanwege de enorme hoeveelheid bestanden). maar ik durfde hem niet te verwijderen, ik had het pas gedaan toen ik die tip kreeg van de vermenigvuldigende bestanden

misschien een beetje mosterd na de maaltijd,
maar heb je een goeie virusscanner?
scan anders een keer bij housecall

volgens mij heb ik er meerdere. maar ze hebben nooit iets geconstateerd :rolleyes: ik heb op advies van die jongen op een ander forum, nog zo'n virusscanner geinstalleerd, die wél een paar virussen vond. hij had ze gerepareerd en verwijderd (zei die), maar de situatie bleef hetzelfde totdat ik die map handmatig had verwijderd. nou ja... wist ik tenminste wel dat er iets op me pc stond, wat er niet hoorde te staan

Meerdere virusscanners op je pc veroorzaakt ZEKER problemen. Je kunt er maar 1 opzetten.
Wat wel oke is is meerdere spywarescanners.

welke virusscanner gebruik je nu?
als je, zoals maikel9 al zei,
meerdere virusscanners hebt lopen, kan dat idd
problemen geven.
wat betreft spyware, kijk hier eens, en plaats daar eventueel je log.

antivir guard heb ik en geloof ik nog lavasoft. is dat een virusscanner? ik heb het er allemaal niet zelf op gezet, dus

antivir is dus je virusscanner en lavasoft is een spywareprogje ik denk adaware,dan is dit wel in orde :thumb:

sorry dat ik weer begin, maar het lijkt erop dat het probleem zich herhaalt. ik krijg weer steeds meer ruimte hoewel ik niks download. alleen die map met bestanden kan ik niet meer vinden!

het gaat dus om een virus die zich steeds vermenogvuldigt tot je geen ruimte meer hebt. ik heb al een ad aware scan uitgevoerd en een antivir dinges. 41 kritieke objecten verwijderd met ad aware. de pc is een stuk sneller geworden maar de ruimte wordt steeds minder. weet iemand een tooltje of zo waarmee je dat virus kan opsporen? danke.

Dit vind ik persoonlijk de beste online virus en spyware scanner probeer het eens:
http://housecall.trendmicro.com/

Wat voor een programmaas heb je nu precies op je pc staan?
Want er zijn spyware progjes die wel aangeven iets te verwijderen maar alleen maar troep aantrekken op je pc.

Je hebt dus iig:
antivir--->> virusscanner.
adaware--> spywarescanner.

{edit}Wat je ook kunt doen is treesize downen in deze link -->>klikkerdeklik<<-- dit is een progje dat laat zien waar alle ruimte op je pc in welke mappen gaat.

Laatst bewerkt:
het lijkt erop dat deze bestanden heel veel ruimte in beslag nemen. zal ik ze verwijderen of niet? ze lijken me in ieder geval heel onguur:

alternatives0nl.jpg

Heb je geprobeerd office 2003 te downen via een p2p progje en dit afgebroken?
Of heb je het op je pc staan office 2003?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan