Weinig schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

strawberry

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Hallo,

Ik heb op de C schijf van mijn SBS 2003 14.6 GB ruimte maar sinds een paar weken krijg ik de melding dat de C schijf bijna vol is en dat ik nog maar 250 mb vrije ruimte heb en ik had zelf 1 keer 0 MB vrije ruimte. Hoe kan ik het beste mijn C schijf extra ruimte geven zonder dat er bestanden verloren gaan? Kan ik de map Windows sbs 2003 R2 verwijderen want er staan volgens mij alleen setup bestanden in die zijn gebruikt tijdens de installatie.

Alvast bedankt :thumb:

Zou eerste eens kijken naar de Temp folders en die leeg maken.

Ik zou eens even Ccleaner gaan laten draaien,

en daarna ook even "Smart Defrag"

je kunt ze respectievelijk hier vinden.

Ccleaner
Smart Defrag

daarna zou je al weer heel wat moeten hebben

zoek eerst eens waar het hem in zit. Heb je exchange sbs draaien? hoe groot zijn de profielen. Gewoon even map voor map op je c: kijken!

Ik zou beginnen met de pagefile naar een andere disk te zetten. Scheel al gauw enkele gig's. Maak een neuwe pagefile aan op een andere disk.
Restart server. Verwijder de orginele pagefile van de c disk. Wel even hidden en system files laten weergeven in verkenner anders zie de file niet staan.

Succes.

Na bovenstaande voorstellen , zou je Mijn Documenten/Documents (XP/Vista) naar een andere partitie kunnen brengen :

Start > rechtsklik Mijn Documenten/Documents > kies Eigenschappen > tabblad Doel/Locatie > Doelmap kiezen.

Daarna Schijfopruiming , zal ook geen kwaad kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan