• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wekelijks iets weg schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvangroen

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2008
Beste helpers,

Momenteel heb ik een bestandje waarvan ik mijn "totaal"tabblad elke week weg schrijf d.m.v. een macro. Deze overschrijft hem echter iedere week, dat is ook logisch. Is het ook mogelijk om per week het in een andere tabblad te plaatsten met een weeknummer daaraan gekoppelt? Ik heb hier gezocht maar kan het helaas niet vinden.
Wie helpt mij een beetje op weg?

Bedankt en fijn weekend!

wat er staat klopt, dat je hem dus een weeknummer kan toewijzen, echter moet je dan wel wekelijks de macro aanpassen aangezien deze hem anders toch nog overschrijft als ik dat zo lees, dus dat gaat hem niet worden. Iemand andere suggestie(s)?

Wekelijks de macro aanpassen?
Je kunt het weeknummer berekenen aan de hand van de huidige datum en dan hoef je niets aan de macro te veranderen.

maar dan maakt deze toch niet gelijk een nieuw tabblad aan in een ander werkmap in een andere sheet?

Eerst zal de macro dus een nieuw tabblad moeten aanmaken.
Vervolgens de week berekenen.
Vervolgens de Name van het tabblad aanpassen met dat weeknummer.
Tot slot de cellen wegschrijven in dat tabblad.

Macro moet geschreven worden maar zal achteraf niet dienen aangepast te worden.

De code voor het aanmaken van hiet nieuwe tabblad en het berekenen van het weeknummer moet dus aan de macro worden toegevoegd, dat dan als eerste uitvoeren en vervolgens weer de de rest van de macro zoals deze al was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan