wel beeld, geen film

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Hallo,

Ben ik weer met een probleempje :D
Ik heb dus een g4 ti 4200. Op mijn vorige configuratie met andere drivers kon ik het beeld ook op mijn tv krijgen. Dat kan met deze configuratie ook, alleen kan ik geen films kijken. Die worden zwart weergegeven. Door wat geknutsel, kan ik het wel andersom draaien: pc zwart, tv kleur. Ook is door wat geknutsel met de instellingen voor elkaar gekregen dat ze allebei beel hadden, ik weet alleen nie meer hoe. Voor alle duidelijkheid, het zijn alleen films die niet worden weegeven, de rest wel. Ik zie dus wel de desktop. Ook deed hij het voorheen wel, het zit hem dus niet in de hardware, maar de software.

Zelfde probleem gehad.
Oplossing is echter zeer eenvoudig.
Daar ik nu alleen beschik over de Engelse versie kan het ietwat verwarrend overkomen.
1. Ga op je bureaublad staan en klik op de rechter muisknop.
2. Klik op "Properties" (=eigenschappen) en daarna op tabblad "Settings" (=laatste tabblad).
3. Klik op je tweede beeldscherm en vink de checkbox "Extend my Windows desktop onto this monitor" aan (onderste checkbox).
4. Zet de resolutie op 800x600.
5. Klik op "Apply" (=toepassen) en "OK".

Sluit je PC aan op de TV (S-video kabel geeft het mooiste beeld)
Start nu je afspeelprogramma af, bijv. PowerDvd. Sleep het afspeelvenster naar rechts. Je kriijgt deze dan te zien op TV te zien. Klik op je rechter muisknop en selecteer "Full screen".

Zorg voor voldoende popcorn en cola, start de film en genieten maar!!!

Bedankt voor je reactie.
Vanaf punt 3 snap ik niet meer helemaal wat je bedoelt, ik zie die opties niet, moet ik dat misschien doen bij de nview opties?

Waarschijnlijk heb je je tv niet aangesloten en aangezet. Als je dit doet, zal het wel lukken.
Er is een optie om je tv beeld te laten geven.
Wanneer je wel beeld krijgt op je tv is het al geregeld.

Zie je vanaf punt twee niet je tweede beeldscherm, dan is er iets niet goed ingesteld. Als je wel je tweede beeldscherm ziet, dan moet je de procedure wel kunnen uitvoeren.

Zoals in mijn vraag staat, alles doet het, behalve de films. Alleen heeft het geen effect als ik die onderste checkbox invul. Dit zie ik bij de twee beeldschermen.

Bijlagen

• tv.jpg
    tv.jpg
    45,2 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan