Wel beeld, geen geluid bij filmpjes afspelen fotocamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

cortado

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Hallo allemaal,

Ik heb windows mediaplayer met XP op mijn computer. De player werkt helemaal goed, alleen als ik de filmpjes van mijn foto camera, een Casio Exilim, wil afspelen zit er geen geluid bij, bij andere filmpjes op het internet, DVD of CD allemaal wel. Iemand heeft mij wel eens verteld dat ik iets moet downloaden, maar wat en waar kan ik dat vinden. Kan iemand mij helpen soms??

Alvast bedankt.
Rob.

Heeft die camera wel een ingebouwde microfoon?

Ja dat was ik vergeten te vertellen, deze heeft wel een microfoon want als ik de filmpjes op mijn camera afspeel is er wel geluid.

Het zal een kwestie van codecs zijn. Lees eens de handleiding van je kamera door of ze daar iets zeggen. Anders kan je voor de media player ook nog extra codecs downloaden.

Een alternatief is de VLC player, die open source is.

Nou Lutz, bedankt voor je reactie. Het viel me een beetje tegen de racties op helpmij, maar goed. Op jou aanraden even de website van Casio gecheckt en daar bij mijn type camera gekeken, wat blijkt, ik moet de player van Quicktime (Apple) downloaden, gedaan en inderdaad deze doet het wel met geluid en met de mediaplayer van Windows niet, alleen beeld. Ik had het graag op de Windows media player ook met geluid gehad, maar dat gaat dus niet. Maar ik vind het goed zo.
Bedankt in elk geval voor de reacties en ik zal de status van deze vraag nu veranderen.

Groetjes.
Rob.

Nou Lutz, bedankt voor je reactie. Het viel me een beetje tegen de racties op helpmij
Groetjes.
Rob.

Beste Rob, Helpmij is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de reacties.
En als aanvulling kan wmp met de juiste codecs wel overweg met quicktime movies.
Zou zeggen probeer het eens met de juiste codecs.:thumb:

Hoi Jackall, nee het is geen verwijt naar helpmij hoor, maar ik had gewoon wat meer reacties verwacht, wat normaal altijd het geval is. Ik ben erg blij met Helpmij en het helpt mij al vele jaren bij mijn computer problemen. Ik heb er weinig verstand van, maar hier zitten veel mensen die er van af weten.
Dus vat het niet verkeerd op hoor.

Groetjes.
Rob.

Beste Rob, Helpmij is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de reacties.
En als aanvulling kan wmp met de juiste codecs wel overweg met quicktime movies.
Zou zeggen probeer het eens met de juiste codecs.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan