wel beeld geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

meijvis

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
12
niet dat ik hem vaak gebruikt heb om dvd's af te spelen maar ik weet 100 % zeker dat zoweel beeld als geluid het goed gedaan hebben. maar sinds enige tijd blijkt de dvd-rom speler wel de dvd's gewoon af te spelen maar het geluid doet t niet. geen foutmelding of zo maar het geluid doet het niet.
een audio-cd afspelen lukt wel, net zo als een mp3 cd en een cd met een film in avi- formaat.
ik heb allerlei afspeelprogramma's gebruikt maar zelfs wmp of real-player doen t niet. als ik de bestanden op de dvd open krijg je net zoals altijd 2 mappen te zien :
audio ts en video ts. ik heb t bij verschillende dvd's uitgeprobeerd maar bij het openen van de map audio ts krijg je geen inhoud te zien...het lijkt alsof de dvd-rom het niet kan lezen. ik heb al geprobeerd te zoeken naar betere drivers maar er blijkt niets mis mee te zijn. er zijn ook geen uiroeptekens te zien in het systeem, alles blijkt prima te werken....alleen dat geluid doet t niet .

wie kan mij helpen !!!!!!!!!!!!!!
 
welk afspeelprogramma gebruik je?
:eek:, zie het al, je hebt er al verschillende geprobeerd
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de map audio_ts altijd leeg.
 
Probeer het eens met powerdvd, als je windows XP hebt moet je de laatste versie van powerdvd-xp nemen.

Een dvd bestaat uit een map video-ts en audio-ts
de map audio-ts is een lege map vandaar dat je hier niets ziet.

Het geluid is opgeslagen in de vob-file's tezamen met de mpeg, in de map video-ts.

groetjes speedtouch
 
nog steeds niets

ik heb nu zelfs de cd-rom speler uit de systeenlijst verwijderd en opnieuw opgestart..automatisch wordt deze weer herkend en er terug opgezet maar nog steeds niets. ik zit te denkene aan een demo versie van een player die het maar een bepaalde tijd deed en die geen geluid gaf..misschien is hier iets van achtergebleven op de computer..
 
Heb je alle codecs nog wel,
Download hier een codec pack, bvb wm9-codec.
Deze heeft ze allemaal, en zijn de orginele van windows.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan