Wel beeld, mails niet te openen (programma niet te gebruiken)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisV1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2012
Berichten
4
Sinds een paar dagen is bij mij hotmail gewijzigd in Outlook. De eerst dag werkte het prima. Nu niet meer.

* Nadat ik ingelogd ben krijg ik postvak-in ervoor met de bijbehorende mails.
* Als ik met mijn cursor op een mail ga staan kan ik deze door middel van klikken niet openen (wil laat het beeld zien dat ik erop sta door het prullenbakje
en het icoontje "op gelezen of onglezen zetten" te tonen. De mail laat zich dus niet openen of verwijderen oid.
* Ook kan ik niet naar een andere map toe (verzonden, concepten enz). Wel laat het programma zien dat ik daar met de muis op sta door iets grijs op te
kleuren. Geen enkele klik waar dan ook op heeft effect. Ik kan dus ook niet uitloggen.
* Ik moet internet afsluiten en opstarten om mijn vrouw de mogelijkheid te geven bij haarzelf in te loggen (ook outlook). Bij haar werkt alles naar behoren.
* Ik heb vandaag met mijn outlook account ingelogd op een andere computer en daar werkte het wel!!

Er gaat dus iets mis en ik heb geen idee wat. Ik hoop dat iemand van u mij verder kan helpen. Alsvast hartelijk dank voor het meedenken.
Vriendelijke groet Chris Voshaar
 
Vreemd, zeker als het hiervoor nog goed gewerkt heeft.
Je zou bij Outlook eens kunnen proberen bij menu Help als je dat wel kan aanklikken dan tenminste. Hier moet ergens de optie Opsporen en Repareren staan, probeer dat eens.
Dan iets anders, heb je nadat Outlook nog wel goed werkte misschien nog andere dingen gedaan op je Pc? Het lijkt namelijk of er iets in je persoonlijk profiel niet meer goed werkt. Je kunt eens met een herstelpunt proberen naar een datum/tijd te gaan na die Outlook installatie.
 
Bedankt voor je reactie Rob,
Ik heb inderdaad 2 of 3 werkbalke verwijderd die ik niet gebruikte. Deze heb ik nu ook al weer toegevoegd maar nog geen resultaat. Misschien nu eerst afsluiten en opstarten. Zal ik straks proberen.
Kun je me iets vertellen over: "Je kunt eens met een herstelpunt proberen naar een datum/tijd te gaan na die Outlook installatie. "
Hoe gaat dit in zijn werk?
bvd
 
Het verwijderen en weer terugzetten van werkbalken zouden geen nadelige inlvloed moeten hebben, dat moet dus altijd kunnen zonder instellingsproblemen.
Je schreef dat je vrouw na ingelogd te hebben bij haar Outlook alles normaal werkt. Je zou bij haar instellingen kunnen kijken wat daar anders is, mogelijk zie je dan iets wat bij jouw instelling anders staat.
Die instellingen vindt je bij je menu Extra/Opties. Loop dan even alle tabbladen na en vergelijk.
Dat doe je ook in menu Extra/Accounts en klik dan op Eigenschappen - tabbldad Geavanceerd.

Je kunt ook je nu bestaande Account verwijderen en opnieuw een Account instellen. Let op, de mails die je dan al binnen hebt raak je dan kwijt. Dus voordat je eraan begint probeer dan met de rechtermuisknop op het mailbericht op te slaan als bestand, bijvoorbeeld op Mijn Documenten. Hopende dat dit wel bij je werkt.

Ik weet niet of je Outlook hebt geinstalleerd of dat het al geinstalleerd op je Pc stond.
Wanneer je zelf installeerd dan maakt Windows gelijk een herstelpunt aan en dan kun je daar naar terug gaan, een herstelpunt is een soort backup.
Mocht je Outlook vanuit een al bestaande installatie op je Pc hebben staan en waarop je dan de Acount gegevens hebt aangepast, dan is het mogelijk dat er geen automatisch herstelpunt is gemaakt.
Je kunt dit controleren en dan ligt het eraan welk systeem op je Pc staat.
Bij Windows XP vindt je het via Start/Alle programmas/Bureau accesoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.
Bij Windows Vista of Windows 7 kun je gewoon bij Start in het zoekveld onderaan Systeemherstel intypen.
In beide gevallen krijg je een kalender te zien en kijk dan of er een herstelpunt staat vlak na je Outlook instelling. Zo ja, herstel dan je Pc naar dit punt. Heb geduld hierbij en laat je Pc gewoon dat werk doen.

Als alles gelukt is en Outlook werkt weer zoals het moet, raad ik je aan om een mailbackup programma te downloaden zoals KLS mail backup. Dat is een heel goed gratis mail backup programma die na problemen met 1 knop alle mails maar ook je instellingen weer terugzet. Echt een aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost

Hallo Rob, alles funcitoneert weer naar behoren. Geen idee waar het aan gelegen heeft. Van het ene op het andere moment deed alles weer. Ik starte hem nogmaals op (na het een aantal dagen niet gedaan te hebben) en hij deed het weer. Bedankt voor het meedenken. Ik heb ook gebruik gemaakt van je laatste tip (mailbackup)
groeten Chris
 
Mooi om te horen dat het opgelost is. Je moet wel wel altijd rekening huden als je iets wijzigd in je Pc op instellingsniveau dat je eigenlijk altijd even opnieuw op moet starten. Een Pc zet dan pas alle instellingen op de juiste plaats neer.
Je kunt nu op deze website je vraag als opgelost zetten mocht je dat nog niet gedaan hebben.

groeten, Rob.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan