wel bestanden delen geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasenlin

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
127
ik word hier een beetje sip van
heb 2 netwerk kaarten en utp kabel aan gesloten
het werkt allemaal alleen krijg ik geen internet heb handmatig bij pc2 ip 192.168.0.2 ingevuld wandt op auto vind hij een heel ander adres het pingen naar beide pc's is ook goed
wie ooo wie heeft er nog raad
oja allebij de pc's hebben xp pro
ik weet het nie meer
:(
 
Tja dat internet delen moet opzich werken met de thuiswizard m.b.v de floppy van de een naar de andere PC.
Maar wat anders, heb je wel een cross kabel gebruikt voor aansluiting van PC <direct> PC
En op PC2 moet het ip adres niet ingevult zijn maar automatisch verkrijgen
Dan doe je eerst op PC1 de wizard van thuisnetwerk met internet delen, op het end maak je de floppy.
Dan ga je naar PC2 met de floppy en draai het exe bestandje op de floppy, en op het end kies je ' geen floppy meer maken, hoef de wizard niet op een andere PC uit te voeren' zoiets dacht ik :p
 
Laatst bewerkt:
ik heb bije pc's met elkaar verbonden maar als ik hem op automatisch zet dan krijg ik dit

pc1 : 169.254.243.56
255.255.0.0

pc2 : 169.254.17.16
255.255.0.0

dan geeft hij ook op beide aan dat het beperkte of geen verbinding mogelijkheden heb en dat had ik nie toen ik hem handmatig had gezet

maar internet werkt niet
wel werkt het delen van mappen

ps draai op windows xp sp2 misschien kun je hier iets mee
 
Laatst bewerkt:
Vertel eerst eens hou het internet bij jou binnenkomt.
zit er een router tussen.
is er 1 pc met twee netwerkkaarten.
Welke utp kabel gebruik je straight of cross.
 
internet komt binnen via adsl en gaat zo naar de ene pc en weer met netwerk kaartje naar andere cross kabel
gisteren heeft het even gewerkt maar nu zijn me pc uit geweest en krijg het nu niet meer voor elkaar

zit geen router tussen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan