wel bestanden lezen van externe hd, maar niet terug plaatsen naar interne hd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickmichiel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe externe harde schijf gekocht van het merk Freecom, en ik had alle bestanden van mijn computer die ik wou bewaren hierop gezet, computer geformatteerd, en toen ik bestanden weer terug wou gaan zetten ging het fout...

Meer dan 70% van de bestanden kon ik terug zetten op mijn computer, maar bij de rest gaf hij een foutmelding; kan geen gegevens van bronbestand of bronschijf lezen...

Opvallend genoeg kwam dit probleem alleen voor bij .mp3 en .avi bestanden, het vreemde is dat het ene .avi of .mp3 bestand probleemloos over kan zetten en de andere weer niet.

Wie kan mij helpen?

Kan vanalles zijn

Heb je gecheckt of de kopieer actie naar je externe schijf ook goed was gelukt door bv te vergelijken met het origineel?
Spelen de bewuste mp3/avi ook niet af vanaf de externe schijf? Als dat wel het geval is heb je misschien de C: schijf als FAT geformatteerd i.p.v. als NTFS. Als het om grote bestanden gaat kunnen die niet op FAT geformatteerde schijven staan.
Als bovenstaande niet van toepassing is lijkt erop dat je ergens te vroeg de stekker uit hebt getrokken m.a.w. de kopieer actie was nog bezig en toe werd de PC en/of externe schijf uitgeschakeld.
Misschien lukt het met een check van de externe schijf om nog iets te redden.
En als het origineel niet meer intact is kun je er denk ik niks meer mee.

Laatst bewerkt:
Heb je gecheckt of de kopieer actie naar je externe schijf ook goed was gelukt door bv te vergelijken met het origineel?
Spelen de bewuste mp3/avi ook niet af vanaf de externe schijf? Als dat wel het geval is heb je misschien de C: schijf als FAT geformatteerd i.p.v. als NTFS. Als het om grote bestanden gaat kunnen die niet op FAT geformatteerde schijven staan.
Als bovenstaande niet van toepassing is lijkt erop dat je ergens te vroeg de stekker uit hebt getrokken m.a.w. de kopieer actie was nog bezig en toe werd de PC en/of externe schijf uitgeschakeld.
Misschien lukt het met een check van de externe schijf om nog iets te redden.
En als het origineel niet meer intact is kun je er denk ik niks meer mee.

Alle bestanden zijn hetzelfde gebleven, ik kan geen verschil vinden, dus het orgineel is dus nog intact. De bestanden die ik niet op me harde schijf kan krijgen spelen nog wel af op mijn externe harde schijf...

Windows kon wel een herstel runnen maar naar mijn idee is er niks gebeurt... zijn er nog overige opties?

p.s ik heb mijn schijf als ntfs geformateerd

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan