Wel CDs branden, maar niet lezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peris
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Peris

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2004
Sinds ik ServicePack 2 van Windows XP Home heb geinstalleerd en daarna (zoals geadviseerd) het brandprogramma Nero heb geupdated zit ik
met het volgende probleem:

Als ik opstart dan kan ik geen enkele CD lezen met Windows Explorer. Ik krijg de melding: "Drive is niet toegankelijk; onjuiste functie."

Maar als ik de CD dan lees vanuit Nero, dan kan ik het image ervan uitlezen, en ik kan gewoon naar de CD schrijven (branden).

Via de Hardware-eigenschappen lees ik bij elke CD-drive: "Dit apparaat werkt correct."

Ik heb al een keer via de Device Manager de CD-drives verwijderd, en ze vervolgens opnieuw laten detecteren
bij een herstart van de machine; maar dit helpt niet. Het probleem blijft hetzelfde.
Het stuurprogramma voor de CD-drives is 5.1.2535.0, en dat lijkt goed te zijn.

Ik heb al op Internet gezocht naar een oplossing, en o.a. de door sommigen genoemde "upperfilter" en "lowerfilter" uit de registry verwijderd, maar zonder resultaat.

Wat moet ik doen...?
Peris

Laatst bewerkt:
Maar hebben we het nou over een image bestand of hebben we het gewoon over data zoals mp3 die gebrand zijn op een cd.
Er zit een groot verschil in namelijk, een image bestand is ook niet zomaar uit te lezen, dat gaat alleen maar met de daarvoor betreffende programmas,

Het gaat om data; ik gebruik de CDroms vrijwel alleen voor backup-doeleinden.

Je brand met Nero las ik, voor het branden geef je ook aan dat je geen multiple sessie wilt branden, of te wel, je wilt net meer iets toevoegen op de cd, dan wordt de cd namelijk afgelsoten en zou hij leesbaar moeten worden.
Deze instellingen wordt aangegeven voordat je het uiteindelijke ja woord geeft voor een brand sessie.

Ik brand wel degelijk multiple sessies.
N.B.: Ik kan geen enkele CD lezen, ook bijvoorbeeld programma-CDs niet.

ja ik bedoel als je mutliple sessies brand dat daarom mischien de cd niet meer te benaderen is.
Kan me voorstellen dat je mischien een niet helemaal legale Nero hebt en dan willen dat soort dingen nog wel eens gebeuren, schaam je niet want hier gebeurdt het ook.
Maar goed we hebben nog geen oplossing, ik vindt het vreemd klinken, als je cd maakt en afsluit en geen multiple sessie maakt dan is hij niet leesbaar in een cd speler in de pc.

Het probleem heb ik uiteindelijk (noodgedwongen) opgelost via een her-installatie van Windows.

Laatst bewerkt:
Niet de leukste manier maat het werkt wel.
Jammer dat we het niet konden oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan