Wel domein geen ruimte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Hoi,

Ik heb zojuist een domeinnaam geregistreerd, maar een domeinnaam alleen. Dit omdat ik al zelf een website heb met een berg ruimte. Nu wil ik dus de data die op het nieuwe domeinnaam terecht moet komen wel onderbrengen op mijn website. Kan dit?

ja, zou je een nieuwe map kunnen aanmaken op je huidige webruimte. En dan je nieuwe domein laten linken naar die map. (Dat kan je meestal instellen in een control panel van je domein host, heb je die niet? Dan moet je even contact opnemen met de aanbieder van het domein naam).

ja, zou je een nieuwe map kunnen aanmaken op je huidige webruimte. En dan je nieuwe domein laten linken naar die map. (Dat kan je meestal instellen in een control panel van je domein host, heb je die niet? Dan moet je even contact opnemen met de aanbieder van het domein naam).

ah dat klinkt goed! Ik ga het meteen proberen als ik thuis ben!:thumb:

ik weet niet of jij ervaring hebt met hostnet.nl maar daar heb je, na het registreren van een domeinnaam, geen cpanel of iets dergelijks. Je krijgt wel een mijn.hostnet.nl, maar daar kan je alleen je eigen administratie regelen en nieuwe contracten afsluiten e.d.

Heb op mijn eigen webruimte een mapje gemaakt met de informatie die we op het nieuwe domein willen plaatsen, maar zie even geen mogelijkheid om dat aan elkaar te koppellen... Iemand daar wel een idee voor?

gr. M de Wildt :thumb:

Ik zat even op het cpanel te kijken van website 1. Hier wil ik het nieuwe domein dus de gegevens van laten ophalen (website 2). Op het Cpanel kom ik het volgende tegen onder het kopje subdomain: Manage Addon Domains. Ik klik hier op en zie het volgende:

Drie invoer velden: New Domain Name: Username/directory/subdomain Name: Password:

Ze vertellen het volgende er bij:

Addon Domain Maintenance

Addon Domains are domain names that point to subdirectories within your account.
Hint: This feature must be enabled for your account before you can use it. Addon Domains will not be functional unless the domain name is registered with a valid registrar and configured to point to our DNS servers.

Nu heb ik wat dingen geprobeerd maar lukt het me niet. Iemand enig idee wat ik in moet voeren bij die drie velden?

Wat heb je besteld bij hostnet?

Aangezien ze een speciaal Doorlink dienst hebben denk ik dat je het beste even met de helpdesk van hostnet contact kan opnemen

het gaat nog niet eens specifiek om hostnet maar puur of je met een domeinnaam alleen (website 2) kunt wat ik wil bereiken, data ophalen bij website 1. De manier waarop is dan een 2e. Ik wil namelijk niet doorlinken, want dat komt er toch alleen maar op neer dat ik www.website2.nl intik en bij www.website1.nl terecht kom, nietwaar?

Dan moet je me toch even uitleggen wat je precies bedoeld.

Doorlinken is wat je zegt een url intikken en die verwijst naar een bepaalde lokatie
Maar dat is het principe van een losse domeinnaam zonder hosting pakket. dat de domein naam verwijst naar een ip adres/domeinnaam die jij al hebt.

Oke ja ik had het idee dat ik een domein naam kocht en dan de data van een andere website (domein + data ruimte) kon laden. Dus twee compleet andere websites. De losse domein moet dus data uit een mapje halen die gestald zijn in een mapje op de andere website met hosting pakket

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan