Wel draadloos, geen bedraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Salkue

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Beste allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb namelijk pc die standaard gewoon op Wi-fi zit, maar het internet is niet altijd even goed, dus wil ik er een kabel insteken. Echter als ik dat doe, dan herkent de pc nog steeds alleen het draadloos netwerk, alsof er dus helemaal geen kabel in zit. Kortom, hoe zorg ik er voor dat hij dat netwerk wel ziet. Wi-fi uitschakelen heb ik al geprobeerd, maar dan heb ik helemaal geen verbinding meer, aangezien hij het bekabelde netwerk dus niet pakt.

Ik heb er overigens ook een apart netwerkkaartje in de computer gezet zodat ik Wi-fi kan ontvangen (wat ik anders niet kon op de pc). Ik weet niet of dit nog enige invloed heeft.

Alvast bedankt voor de hulp!

Is de netwerkkaart wel geïnstalleerd (controleren in Apparaatbeheer) en ingeschakeld (controleren in Configuratiescherm)?
Welk besturingssysteem gebruik je?

Bij apparaten staat alleen toetsenbord, muis, beeldschermen, printers en dat soort dingen, maar ik geloof geen netwerkkaart. Hoe zou ik die netwerkkaart dan moeten installeren, want die netwerkkaart was al het goed is zodat ik draadloos netwerk kan ontvangen en ik kan dat al ontvangen, alleen bekabeld gaat het mis.

Ik heb trouwens Windows 7 als besturingssysteem.

1/Apparaatbeheer ziet er bij mij ongeveer zo uitapparaatbeheer.JPG Staan er bij jou ergens vraag of uitroeptekens bij?
2/Wat is het merk en type van je probleem pc?
3/Wat is het merk en type van je internet router?
4/ Misschien is de ethernet kabel die je gebruikt niet goed?

1. Gevonden en er staan bij een aantal dingen inderdaad gele bordjes met uitroeptekens:
15s101e.png

2. Zelfgebouwd, dus geen merk of type
3. Router is van speedtouch, type weet ik niet precies, de draadloze van TP-link, denk alleen niet dat hier het probleem ligt, aangezien het alleen deze pc is die het probleem heeft.
4. Kan het niet zijn, aangezien die op de laptops wel prima werkt

LANdrivers installeren van je moederbord ...

@ Salkue
Inderdaad netwerkstuurprogramma's installeren, die missen bij jou nog. Zo te zien missen ook nog de stuurprogramma's van je chipset (SM-buscontroller) en USB.

Was inderdaad het probleem, vreemd dat het me nooit is opgevallen dat ik die niet geïnstalleerd had.

Ik heb de cd van het moederbord erin gedaan en alles geïnstalleerd, dus ook USB en chipset meegepakt.

Hij doet het nu, in ieder geval bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan