Wel draadloos internetverbinding maar geen bekabelde lanverbinidng

Status
Niet open voor verdere reacties.

mozzilla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2012
Hallo!!

Ik heb me suf gezocht naar de oplossing van volgend probleem:

goed werkend systeem onder XP
goed werkend draadloos netwerk
alle internetinstellingen goed functionerend

sinds vandaag een wd tv live media speler proberen te installeren. Op Tv lijkt alles goed te zijn verlopen, behalve het verkrijgen van een lan-verbinding (met desktop). Het IP-adres wordt wel toegekend. Dus ik heb wel een draadloos internetverbinding, maar bij de lan-verbinding krijg ik melding van beperkte of geen toegang tot internetverbinding. Firewall is uitgezet, internetinstelling gecheckt en zijn okay. Ik kan de WD dus niet gebruiken op deze manier. Via de software van WD Link krijg ik de melding dat er geen apparaat is aangesloten (logisch): geen netwerk devices gedetecteerd.

Ik begin een beetje om te vallen nu en geef het voor vandaag op, maar hoop dat iemand mij hier mee kan helpen zodat ik wellicht morgen er mee verder kan? :-)

Welterusten!

Inmiddels ben ik een beetje verder... durf bijna niet te zeggen wat ik had gedaan... (de lan-uitgang in pc gestoken ipv van router.... sssssh)

Inmiddels heb ik alles op de pc operationeel, maar kan nog steeds geen films/foto's of andere bestanden zien op de tv die wel op de pc zijn geplaatst in Plex/web menu. De mediaspeler is goed geinstalleerd en werkt (kan wel internetmedia bekijken/luisteren).

Waar ik tegen aan loop:
In settings wordt gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord; ik heb hier als gebruikersnaam de shared naam ingevoerd (wat ook in Plex wordt gezien als gebruikersnaam en bijbehorende password) toch wordt deze niet geaccepteerd. Bij instellen van WD speler andere gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld, maar deze wordt ook niet geaccepteerd. Ik weet niet of dit het probleem is, maar terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat het wellicht het meest simpele zou zijn om de mediaspeler te resetten of opnieuw in te stellen??

wederom welterusten! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan