Wel draadloos netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

redpijl

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2001
Sinds gisteravond zijn we hier bezig met het instellen van een draadloos netwerk op 3 computers. Het doel is om via een linksys wrt54g draadloos internet te krijgen op alle 3 de pc's.

We hebben op dit moment wel op alle 3 de computers een onbeveiligd draadloos netwerk, van 11,0 mbps. Alleen hebben we dus geen internet, op geen van de computers.

Volgens de beschrijving van het boekje moesten we naar http://192.168.1.1 gaan, ook dat hebben we gedaan, en daar moesten we een aantal dingen invullen. Volgens alle mogelijke boekjes en hulpsites hebben we het juist ingesteld, maar toch hebben we nog steeds geen internet.

Een situatieschets van de computers en stekkertjes:

Het modem zit aangesloten op de voeding en de internetkabel. 1 blauwe kabel (meegeleverd bij de linksys router) gaat van het modem naar de router, dit zit goed volgens de boekjes en hulpsites.

De router zit via een LAN kabel aangesloten op de hoofdcomputer, en de router zit aangesloten op het modem via de bovengenoemde blauwe kabel. Ook dit klopt volgens de hulpsites en boekjes.

De hoofdcomputer zit dus aangesloten op de router via een LAN kabel.

De tweede computer gaat via een USB flash stick aangesloten (draadloos) op de router. Deze hebben verbinding met elkaar, want op de tweede computer zie je in de taakbalk een monitortje met de melding 'verbonden met draadloos netwerk' (onbeveiligd).

De derde computer zit via een netwerkkaart/antenne draadloos aangesloten op de router, ook deze derde computer geeft aan dat hij verbinding heeft met het draadloos netwerk (onbeveiligd).

Via die IP-url ( http://192.168.1.1) komen we bij deze site:

734sprt.jpg

negeer de rode pijltjes even, die heb ik er even bij getekend om iets duidelijk te maken maar dat is hier niet van toepassing

Ook hier hebben we alles ingevuld zoals het volgens het bijgeleverde boekje moest, en ook hebben we nog een aantal internet sites er op nageslagen om te kijken of we het goed deden, maar we denken dat we alle instellingen ook daar goed hebben staan.

Maar, nog steeds hebben we géén internet!

Hier even een plaatje van de desbetreffende router:

0,1425,i=106305,00.jpg

Wie o wie kan ons verder helpen? Wat moeten we verder checken, op welke instellingen moeten we zeker letten?

We zijn er echt al uren en uren mee bezig, en we zouden gewoon internet moeten hebben?

Wie kan ons helpen?

Ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te posten, hopelijk komen jullie er een beetje wijs uit, en nog belangrijker, weet iemand hier de oplossing.

router en internetverbinding

Ik weet niet of ik je goed kan helpen, maar ik heb zelf wel dezelfde problemen gehad.

Ten eerste hoef je volgens mij maar 1 computer routeless te configureren met de LAN verbinding. De rest zou ik even uitzetten. Die gaan inderdaad vanzelf.

Je zou eens kunnen kijken of je verbinding kunt krijgen met internet via een LAN-verbinding via je router. Dus modem-router-internet en dan een LAN verbinding maken. Als dat lukt, weet je dat de router goed functioneert. Dus eerst een verbinding van je modem naar je router. En dan een Lan-verbinding van een van de poorten naar je computer.
Ik heb zelf een Belkin-apparaat en in de handleiding bij mij stond een methode om handmatig te configureren. Daarin stond precies welke draden ik waaraan moest aansluiten.

Verder weet ik dat als je alles via alle kabels geïnstalleerd hebt, dat je dan de kabels weer moet veranderen. Je moet in ieder geval dan geen aansluiting in een van de poorten hebben. Die moeten weer vrij zijn.

Verder kan het zijn dat je een beveiliging op je router hebt gezet met een beveiligingscode en dat je die code ook weer in je computer moet zetten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

gr Ine

help

Ik heb je stuk nog een keer gelezen en lees dat je je router onbeveiligd hebt. Ik zou je router in ieder geval beveiligen. Dat staat ook in je boekje.

Verder zou ik, als alles goed ingesteld is, de LAN-verbinding eruit halen. En dan de draadloze verbinding configureren via de computer (Windows) of via het icoontje van jouw draadloze router. Met rechts klikken en dan openen. Daar kunje vaak ook nog wat instellen.

Maar denk ook aan de beveiliging. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een draadloze router en treedt er zeer snel interferentie op. Of gaan anderen op jouw router zitten en wordt je router traag.

groetjes Ine

Je zult eerst via een draad met een van de PC's de Linksys moeten configureren.
Zodra je met die PC het internet opkomt, maak je een netwerk aan.

Op een of andere manier kan je wel op Internet komen wat je kan bepaalde site bekijken.
Waarschijnlijk zonder je nieuwe linksys router ertussen.

Ik zou van je linksys je DHCP op uit zetten omdat je waarschijnlijk in je modem ook je DHCP hebt aan staan gezien je screenshot. Hierdoor is het best mogelijk dat je wel verbinding hebt met je router maar met verkeerde gegevens zoals je Gateway en je DNS server.

Zet je DHCP uit in je Linksys en probeer het eens opnieuw. Pc opnieuw opstarten of je netwerkkaart even in en uitschakelen om een nieuw netwerk aderes te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan