Wel draadloos, niet LAN vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mendelb

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Hallo Helpmij,

Ik heb een wrt54gl router die ik op mijn tele2 modem (DV-2020) wil aansluiten.
Echter het vreemde is dat mijn modem geen internet uitstuurt via de LAN poorten (allen gechecked maar zou bij poort 3 of 4 moeten werken).
Internet doet het echter wel via de WiFi van de modem zelf, alleen die geeft een zwak signaal dus vandaar dat ik de wrt54gl op mijn modem wilde aansluiten.

Ook als ik mijn macbook direct met een UTP kabel aansluit op de modem krijg ik wel een IP adres, zit dus in het netwerk, kan ik prima inloggen in de router maar geen internet.
Als ik via WiFi verbind met mijn modem doet internet het dus prima. Je zou zeggen dat als je kunt surfen via de WiFi van de router dat de LAN poorten dan ook van internet zouden moeten voorzien.

Voor mij dus een groot mysterie: WiFi van de modem voorziet prima voor internet genot, LAN poorten sturen alles uit behalve internet.

Help mij!

a. DHCP serving uitzetten op de WRT54GL
b. een van de 4 LAN poorten aansluiten aan je DV-2020, niet de WAN/Internet poort.

Effectief maak je zo van de WRT een draadloze accesspoint/bedrade switch, niet (meer) een router.

Zie ook (voor volledige instructie) deze link, waarbij je Speedtouch vervangt door DV-2020 en Eminent door Linksys WRT54GL.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alleen poort 3 en 4 zijn lanpoorten op de DV-2020

Nuttige toevoeging (zal wel een tele2 apparaat zijn, dan...)
Dus moet de omgebouwde WRT54GL vanaf een van de 4 LAN poorten daarvan aan een van die 2 bovengenoemde LAN poorten van de DV-2020 worden aangesloten.

Tijs.

Heren,

bedankt voor jullie reacties, heb allen geprobeerd maar het is nog niet opgelost.
Het vreemde is het volgende: Als ik mijn laptop via een ethernet kabel aansluit kan ik dus wel in de modem komen, alleen dus geen internet.
Hetzelfde gebeurde toen ik mijn WRT54GL als een accespoint instelde (DHCP uit etc). Ik kon via de WiFi van de Linksys (WRT..) direct in mijn modem komen, maar geen internet.

Hoe is het mogelijk dat je wel gewoon in je modem kunt komen, ip adress krijgt maar geen internet. Maar wel internet via dezelfde modem via WiFi?

Je bedoelt met "In de modem komen" de configuratie van de DV-2020 te bekijken / veranderen?

Indien ja, dan zal er iets mis zijn met de standaardgateway instelling van je pc die je via de WRT54GL hebt ingesteld.
Kijk dat na (zodra aangesloten via de WRT54GL): [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > ip-config.txt && notepad.exe ip-config.txt

Meld ons wat er staat (desnoods even overbrengen met memory-stick).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan