Wel draadloze verbinding met router, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Hallo,

gisteren heb ik mijn draadloze router proberen te beveiligen door op de router WEP beveiliging aan te zetten en een key in te voeren.
Vervolgens heb ik in de netwerkkaart deze sleutel toegevoegd en de pc opnieuw opgestart. Vervolgens maakt de netwerkkaart wel verbinding met de router maar krijg ik geen internet. Als ik de beveiliging vervolgens uitzet kan ik wel weer gewoon internetten. Wat ben ik vergeten?

Als ik overigens WPA gebruik dan meldt de netwerkkaart 'beperkte toegang'.

Ik heb een ADSL verbinding van Planet, de router is een Sitecom WL527 en ik heb verbinding proberen te maken met een Wireless cardbus en een Sweex USB adapter.

Zelfde heb ik ook gehad met mijn (draadloze) verbinding van mijn laptop nadat ik deze een vast IP-nummer had toegekend in mijn netwerk.
Nadat ik deze weer automatisch heb laten toekennen bij het opstarten was het probleem weer opgelost.

Ik had ongeveer ditzelfde probleem, en dat heb ik heel simpel op kunnen lossen...

1. Haal het stroom van je modem en router af
2. Zet de stroom op je router
3. Zet de stroom op je modem
4. testit

Werkte bij mij prima, meerdere malen zelfs...

gezien het feit dat je zonder WEP wel een goede verbinding hebt, lijkt het mij dat je of je WEP sleutel verkeerd invoerd of je WEP instellinge verkeerd heb staan.
De WEP instellingen moeten op alle clients exact het zelfde zijn.

Even goed nakijken of je geen type fouten e.d gemaakt hebt.

Staat dit allemaal wel goed dan heb je te maken een de "goede gestandariseerde" encryptie die dus niet altijd compatable is met verschillende merken.

succes

ps. als je geregeld een apparaat van de spanning moet trekken om dat beestje aan de loop te houden...? denk dan eens na om een ander apparaat te kopen of je configuratie in netwerk beter te krijgen. Dit kan niet echt de opzet zijn om een netwerk aan de praat te houden.

Hahahah, ik heb gewoon een debiele router gekocht, dat ding gaat telkens over zn nek.

Maarehm... Hij heeft toch verbinding met de (wireless) router? Dan is de wep-key toch ook in orde anders kan er toch ook geen verbinding tot stand gebracht worden?

Inderdaad. Hij zegt wel dat er verbinding is maar dat deze verbinding zeer beperkt en traag is. Ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt allemaal niet. Zou het dan aan het type router liggen?

Als er een geel driehoekje door het incoontje van de draadloze verbinding komt te staan (rechts onderin) moet de fout wel in de instelling zitten.
Heb je het al geprobeerd zonder de WEP-key? (Ik weet het: is niet verstandig, maar om te kijken of het in de instelling zit kun je natuurlijk even kortstondig testen.)

Idd, er staat een geel driehoekje in de verbinding.

Zonder WEP-key gaat ie als 'n speer!

Mijn oplossing is dan:
- router aanpassen maar dan wel via LAN, niet via WAN.
- instellingen opslaan in de router.
- juiste netwerksleutel instellen bij de netwerkkaart.
- PC afsluiten en afkoppelen van de router.
- opnieuw opstarten en netwerk draadloos laten benaderen.

Kan logisch klinken maar omdat het gele driehoekje er staat en het zonder WEP-key wel werkt, moet het wel in de instelling van de key zitten. Gebruik je wel het juiste kanaal?

Ik heb het nog ongeveer 10 keer geprobeerd met een aantal verschillende keys (ASCII, hex) maar het lukt niet. Heb het ook geprobeerd met WPA ipv WEP. Daar maakt ie wel verbinding en zegt ie ook signaalsterkte uitstekend. Ga ik echter internetten dan gebeurt er niets, maw er is geen internetactiviteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan