wel draadloze verbinding, niet op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
laptop geeft aan:
draadloze verbinding: uitstekend.
okee.... denk je dan.

maar...
als ik op internet wil cq mail wil ophalen: geen verbinding met internet. "kan server niet vinden".
moet dan UTPkabel erin steken en voila heb internet.

hoe kan dat nou???

ter info:
opties TCP/IP: alles automatisch.
ingebouwd draadloze ontvanger in laptop Acer Aspire 1652WLMI

edit: zoon heeft boven op pc wel draadloos toegang tot internet, zelfde instellingen....

Laatst bewerkt:
je bedoelt windows-XP firewall?
ook als die uitgeschakeld is, lukt het niet.

edit:
vergeten te vermelden: als ik de router uit, en na 30sec weer aan zet, lukt het wel op internet te komen.
als de laptop uit is geweest, zodra weer opgestart geen internet. hopelijk is dit dauidelijker.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier ook wel eens last van, ben bang voor incompatible hardware.
-- Heb je onlangs hardware vernieuwd? Nieuwe router of ander laptop bijvoorbeeld?
-- Zijn de laatste drivers van je draadloze netwerkkaart geïnstalleerd? (laptop).
Haal tijdelijk eens je beveiliging van de router (wpa, wep) en kijk hoe het dan gaat.
Controleer met wat voor protocol je router uitzend, is dat 802.11g? Zet deze dan eens op 802.11b.

-- Wat voor merk en type laptop is het?
-- Wat voor merk en type router heb je?

Mijn laptop heb ik al maand of 6, dit gegeven doet zich sinds een week of 4 voor.
Ik heb niets met hardware gedaan.
De router is de Sitecom WL-118 v1V001

De laptop is Acer Aspire 1652WLMI
De draadloze netwerkadapter die erin zit: Itel Pro 2200BG

Apparaatbeheer geeft geen fouten.

Lijkt erop dat het in de router zit. Als ik die uit/aan zet, werkt draadloze toegang tot internet weer.

Dat is het lastige van dit soort dingen, bij mij begon het euvel ook zomaar ineens en een verklaring kan ik niet vinden dan wat ik hiervoor aangegeven heb.
Je kunt ook nog een firmware update overwegen van de router, verder heb ik geen suggesties meer helaas.

En misschien heb je hier nog iets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan