Wel dvd+rw, niet dvd+r branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
ik heb mijn pc geformatteerd en alles er weer netjes op terug gezet. Ik heb nu wel een probleem met Nero7. Ik kan wel dvd+rw branden , maar geen dvd+r's. Ik gebruik de schijfjes van Platinum en die deden het altijd perfect. Als ik de dvd+r in 1 van mijn dvd spelers doe, gooit de ene hem eruit en de andere geeft No disc aan. Ook mijn pc herkend de schijf niet. Wat kan er aan de hand zijn??

Komen die Platinums van dezelfde batch als waarmee je eerder brandde?

En het verwijderen van de brander uit apparaat beheer, reboot en weer installeren helpt ook niet?

Jammer mumzel, dat helpt ook niet. Hij brand ook anders met de dvd+r's, onregelmatig en veel toeren, niet een gelijk toerental zoals bij de rw's. Hij gaf dit keer als foutmelding een "geen disc at once" uitvoeren. Heb je nog een suggestie?

Heb je alles hetzelfde als eerst? zelfde software er op? zelfde OS en zelfde servicepacks?

Nou, ik heb alles wel zon beetje geprobeerd. Brander verwijderen, terug naar Nero 6, een andere dvd-r geprobeerd, niets helpt. Op een gegeven moment loopt de used read buffer leeg, en dan na een paar seconden de foutmelding Power calibration error en Could not perform end of Disc at once . Brander is een half jaar oud. Kan er iets verkeerd zijn ingesteld in Nero? Blijft een raar probleem, wel rw geen r, heeft niemand er ooit last van gehad??

Laatst bewerkt:
Zal het aan de brander liggen dan? Als ie dvd+rw kan branden moet ie ook toch gewoon dvd+r kunnen branden?

Geplaatst door jack43
Ja, het is de andere helft van een spindel.

!!!Dan heeft een Flash Update ook geen zin,maar het is het overwegen waard.
Alleen als je fout Flasht.is ie kapot

Ik hoef toch niet te flashen, hij heeft altijd prima gebrand met deze brander en schijfjes. Het moet wat anders zijn. Brander toch misschien stuk, of brand ie dan ook gen rw's meer??

Het enigste wat dan echt over blijft is,dat de lens op 1 of andere manier wat is anders gaan staan,waardoor hij dus geen - + meer brand.
Maar dat de lens nog wel goed genoeg voor de rw staat.

Is er iets aan te doen, flinke tik of laserreiniger? :confused:

Zou je kunnen doen,maar niet mij de schuld geven!!:D
Beter is een nieuwe ,kosten niet meer zoveel.

Ik heb nog 1 vraag. ZOu het veroorzaakt kunnen worden door System Mechanic, XP smoker of andere aanwezige brandprogjes?

Blijf het raar vinden dat het ná een format niet meer ging, terwijl het daarvoor wel ging.... wat is er anders met daarvoor....*peins*....

Tja, daar lig ik ook al een paar nachten wakker van. Er MOET wel iets softwarematigs fout zijn, ander zou het wel heeeel toevallig zijn dat de brander juist daarna stuk is gegaan. Ook het feit dat ie wel brand, maar alleen maar RW's. Meer *peins* :(

Toeval of niet, de brander was dus wel stuk. Medion gebeld en na een paar dagen een nieuwe. Fikt weer als vanouds. :thumb:

Geplaatst door jack43
Toeval of niet, de brander was dus wel stuk. Medion gebeld en na een paar dagen een nieuwe. Fikt weer als vanouds. :thumb:

Dus Toch

Branden maar:D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan