wel een verbinding --> geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter ikkek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkek

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2004
Hallo,

Mijn oom heeft een nieuwe pc.
Op zijn vorige pc deed internet het perfect.
Nu heb ik de usb-modem geinstalleerd. Dat gaat prima !!. Dan maak ik verbinding. Hij zegt dat hij verbonden is met ... mbps
Als ik bij de status van de verbinding kijk is hij ook aan het verzenden/ontvangen (doet hij normaal ook).
Maar als ik dan IE6 opstart staat er pagina kan niet worden weergegeven.
:confused:

Ik heb Planet gebeld, maar zei zeggen dat het probleem niet bij Planet ligt maar bij ons en dat ze verder geen ondersteuning geven.

Nu las ik op het forum al een bericht met net zo'n probleem. Maar daar antwoord de poster niet.

Windows xp Home
Planet Internet
Webr@cer USB modem

O ja, ipconfig gedaan:

Ip adres gekregen van planet
DNS klopt ook

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat jullie me kunnen helpen :)

M.v.g.
ikkek

Laatst bewerkt:
Draait er een firewall op die pc? Dan die firewall toegang geven tot internet explorer.

Als eerste bedankt voor je hele !!!! snelle reactie :D

Nee helaas en de standaard firewall van windows xp heb ik ook uitgezet.

Is dat Planet met zo'n Mxstream abonnement? Zo ja, is dat installatie cd'tje al een paar jaar oud?

Ik weet dat er met de oude cd problemen zijn met de verbinding. Dus...heb je de nieuwste drivers voor dat modem??

http://www.kpnadsl.nl/support/index_usb.html

Laatst bewerkt:
Hij heeft geen KPN Adsl modem.
Hij heeft een webr@cer.
Op hun site staan wel drivers, maar ik weet niet wat voor modem het is. Ik ben nu thuis en m'n oom is aan het werk. Ik bel hem vanmiddag een om te vragen welke het is.

:thumb: :thumb:

/edit Ik zit net te bedenken dat dat cd-tje het een week geleden nog wel deed op z'n oude pc (na format).
(windows XP Pro)

Ik ga er vanavond heen, ik heb het even uitgeprint.
U hoort nog van mij

Alvast bedankt :thumb:

m.v.g
ikkek

Staan de instellingen onder de browser wel goed, als je een explorer opent en je gaat naar extra, internetopties en dan naar tabbald verbinding dan Laninstellingen en daar zou moeten staan aangevinkt dat de explorer automatisch de instellingen overneemt.

Ja, staat aangevinkt, had ik ook al bedacht.

Maar toch bedankt :thumb:

hier de oplossing :

Op internet had ik gelezen over winsock.dll . Het kan zijn dat er meerdere op de computer staan. Dus ik zoeken, maar nu kwam ik tot de ontdekking dat er geen winsock.dll op de computer stond.

Ik had een bestandje genaamd WinsockxpFix.exe gedownload en die gedraaid op de computer. Daarna even opnieuw opstarten en vervolgens deed internet het weer

Ik hoop dat het duidelijk is en dat er mensen zijn die er wat aan hebben

m.v.g.
ikkek

Blij dat het gelukt is. Die oplossing is hier wel bekend, dom dat we er niet aan gedacht hebben:o

Als Jozo dit topic gezien zou hebben had hij waarschijnlijk meteen winsockfix gezegd:D Die denkt daar altijd wel aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan