wel en geen draadloosnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

xmorgenster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Draaiende op de meegeleverde modem van Tele2, de DV-201AMR krijgt mijn zoon met zijn lapbtop wel draadloze verbinding. Een enkele keer niet direct maar na nogmaals proberen wel. Hij heeft een redelijk recente laptop (1 jaar oud).
mijn eigen laptog is al wat ouder en ik werkte destijds met een externe Zyxel-B120 op een destijds oud modem en een B100 kaart.
Na de vervanging naar het modem van Zyxel heb ik niet meer geprobeert verbinding te krijgen.
Maar wilde toch weer met mijn laptop draadloos werken. Dus de zyxel B120 in mijn laptop ingeprikt en .......geen verbinding. Signaalsterkte ca. 50 % en ziet het modem dus wel.
Via een kabel werkt het wel.
Van alles geprobeert maar na een keer verbinding te krijgen lukt het me niet meer, mijn zoon wel.
Als ik kijk bij zichtbare internetverbindingen zie ik nog een andere modem op het zelfde kanaal (11).

Kan iemand mij helpen, ligt het aan de zyxel B120 (is deze te zwak zodat de andere op kanaal 11 werkt .

x.morgenster

Is de zyxel B120 nog wel capable voor de modem van tele2?
Aangezien je toen een ander modem had dan nu? dus misschien zat je toen op een B netwerk en nu op een G of N waardoor je geen verbinding meer kan maken?

Dit is volgens mij wel inte stellen op jou modem dat hij zowel B als G/N netwerk moet ondersteunen.

Grtz

MT

Aangezien je toen een ander modem had dan nu? dus misschien zat je toen op een B netwerk en nu op een G of N waardoor je geen verbinding meer kan maken?

Dit is volgens mij wel inte stellen op jou modem dat hij zowel B als G/N netwerk moet ondersteunen.

Grtz

MT

Grtz

MT

Heb wel eenmalig contact kunnen maken maar kijk in ieder geval bij de instelling.

opgelost

Probleem is voorlopig opgelost. Heb verbinding zonder dat ik weet waardoor, mogelijk nadat de pc na wijziging instellingen weer is opgestart.

maar toch thnxs.

xmorgenster

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan