wel euro's in cel maar geen euro's om mee te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Beste helpdeskers,

Ik haal v/e site gegevens naar een Excel sheet d.m.v. copy en paste in de cellen O3 t/m S14
Vandaar uit wil ik er meer mee gaan doen wat wel gaat lukken dmv van mijn VBA kennis :eek: en mijn taal :)
Echter de cellen S3 t/m S14 staan zo op de site met een punt i.p.v. een komma.
Als ik de rij selecteer ziet hij de reeks ook alleen als "aantal 12" zonder som of gemiddelde etc. wat je normaal in de status balk ziet.

De cellen hebben de cel eigenschap van valuta.
Hoe krijg ik nou d.m.v. een macro wel de hele rij als juiste valuta zoals wij het gebruiken met komma?
Ofwel als Cel S14 de formule =SOM(S3:S13) zou zijn moet daar die €1344,99 ingevuld moeten zijn.
Nu geeft hij in cel S17 voor het voorbeeld uiteraard 0,00

Resumé: Hoe krijg ik dmv een macrootje snel de gele cellen in de juiste optelbare valuta?
Verdere stappen die ik ermee wil doen lukt wel alleen dit blokkeert mijn verdere stappen en plannetje met mijn bestandje.

Alvast bedank voor de altijd zeer snelle reacties van jullie kant.

Frank
 

Bijlagen

  • Geen euro.xlsm
    15,5 KB · Weergaven: 22
Ben je bekend met 'vervangen' (Replace) ?
 
Ben je bekend met 'vervangen' (Replace) ?


Ja die heb ik geprobeerd en dan wordt het enkel de juiste waarde als ik er dubbel op klik en vervolgens <Enter>

Code:
Sub Macro1()


    Range("S3:S13").Select
    Selection.Replace What:="€", Replacement:="", LookAt:=xlPart, _
        SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
        ReplaceFormat:=False
End Sub


Ook nog de . door komma laten vervangen en dan dus enkel door dubbelklik en <Enter> gaat het goed.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor, bedankt hier kan ik ook mee leven en verder gaan. Bedankt weer voor de reacties.


vraag gesloten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan