Wel FTP geen data

Status
Niet open voor verdere reacties.

oossie

Verenigingslid
Lid geworden
19 nov 2002
Hoi, weet iemand hoe het kan dat als je aanlogt op een ftp server, je wel aangelogd wordt, maar geen data te zien krijgt?

de gebruikers hebben de goede rechten, aanmelden lukt, firewall staat op de trusted ip`s, en ook in het ftp pakket staan de ip geconfigureerd, toch krijgt men geen data te zien

rara wie weet een oplossing ?

groeten Oossie

welk ftp prog gebruik je en draai je je eigen server oid?

geef anders eens een link om alleen te kunnen kijken

hij gooit me er meteen uit
ik zou zelf trouwens bulletproof gebruiken maar dat is keuze maken
ik draai zelf ftp gewoon op de xp pc
via een dns verwijzing naar het ip adres
ik weet alleen niet hoe dat werkt op een server machine

kijk anders eens op de site in mijn sig

wanneer de ftp server achter een router staat, kan je overwegen om je ftp server in passive mode te draaien, dat staat vast wel ergens in te stellen..

@almer, weet U/je toevalig ook waar je dat bij serv-U ftp kunt instellen?
Bij voorbaat dank, groeten Oossie.

Geplaatst door oossie
@almer, weet U/je toevalig ook waar je dat bij serv-U ftp kunt instellen?
Bij voorbaat dank, groeten Oossie.

je...

ik heb het even opgezocht in de help functie daarvan (gebruik zelf geen serve-u) en die zegt dat je in het menuutje Settings en dan het tabje Advanced dat in kan stellen..

veel succes

En bovendien moet je de poorten 20 en 21 TCP mappen naar de pc waar de server op staat, in de router. Passiv mode werkt niet achter een nat router.

Groetjes Erik Rothuis

je hebt nog niet verteld of mijn oplossing hielp?!

Ja wat nu *kick* ??????????????????????

Ik heb nu zonelarm ervoor gezet, ik heb poort 20 en 21 open gezet op mijn router, evenals poort 1406.

nadeel is wel dat ik in zonelarm ip nummers als trusted moet aanmaken,

serv-U ftp heb ik vervangen voor raiden FTP, het lijkt nu allemaal te werken, alhoewel ik er nog niet helemaal tevreden over be, omdat er naar mijn mening te veel open staat.

Groeten oossie.

Geplaatst door oossie
Ik heb nu zonelarm ervoor gezet, ik heb poort 20 en 21 open gezet op mijn router, evenals poort 1406.

nadeel is wel dat ik in zonelarm ip nummers als trusted moet aanmaken,

serv-U ftp heb ik vervangen voor raiden FTP, het lijkt nu allemaal te werken, alhoewel ik er nog niet helemaal tevreden over be, omdat er naar mijn mening te veel open staat.

Groeten oossie.

wat is teveel, 2 porten????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan