Wel/geen verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Ik heb afgelopen week een Sitecom 54G router gekocht.
Ik maak gebruik van @home breedband internet
De desktop heeft windows xp sp2
De laptop windows vista
Wireless card: Intel Wireless WiFi Link 4965AGN

Na installatie krijg ik af en toe problemen met de internet verbinding van mijn laptop

Als ik de laptop opstart kan ik ongeveer 15 a 20min op internet. Dan geeft ie in 1x aan dat er geen verbinding meer is van de router met het internet (wel tussen laptop en router).
Terwijl de Desktop pc gewoon verbinding heeft met internet.

Als ik dan mijn laptop weer opnieuw opstart kan ik (vaak) weer 15 a 20 min op internet.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Laatst bewerkt:
Hoi,

welk type Sitecom router?

Grtz.

Weet iemand misschien een richting waarin ik het kan zoeken?

Laptop
Router?
Internet zelf?

Nu hoorde ik in de winkel dat het ligt aan @home.

@home maakt gebruik van statische ipadres verkrijging. Maar het is beter om dynamische te krijgen voor de laptop.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit terug kan vinden?

Persoonlijk denk ik dat het onzin is dat je beter dynamisch een ip-adres kunt krijgen dan statisch. Het is eerder andersom. Ik neem aan dat je router tussen je kabelmodem en je pc's zit. Je pc's krijgen dan een ip-adres van je router. Om uit te zoeken hoe een en ander geconfigureerd is moet je om te beginnen doen wat hieronder staat over controleren van je ip-adres en lease-settings. Om je probleem met de internet verbinding op te lossen denk ik eerder aan de powersettings van je netwerkkaart in Vista. Misschien dat het zo staat ingesteld dat ie na een x-aantal minuten inactiviteit de kaart mag uitschakelen en dat de verbinding dus niet goed hersteld wordt. Lees maar eens op de website van Intel daarover: http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-024509.htm In dit artikel staat uitgelegd hoe je het stroomverbruik kunt verminderen, maar kun je dus ook terugvinden hoe je de settings kunt maken om de kaart onder stroom te houden.

Voor het controleren van je ip-adres en de lease-settings kun je het volgende doen:
open op beide machine een command-prompt (start-uitvoeren-tik in cmd en klik ok). Tik in het nieuwe venster op de commando regel: ipconfig /all. Voor elke netwerkkaart krijg je nu de ip-gegevens te zien (bij vista staat daar ook informatie over ipv6, maar dat moet je even negeren) Zoek in de tekst naar je draadloze ethernet-adapter op je laptop en dan naar de dhcp-server en naar lease verkregen en lease verlopen. Doe datzelfde op je desktop pc. De dhcp server zou hetzelfde moeten zijn als bij je laptop; de tijd tussen lease verkregen en verlopen zou ook gelijk moeten zijn. Als de genoemde dingen afwijken dan zou je verder kunnen gaan zoeken naar de herkomst van de afwijking. Ik denk echter niet dat je verbindingsprobleem hier aan ligt.

Laat maar even horen hoe het verlopen is...

Groet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan