wel geluid geen beeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter roal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roal

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Als ik Sjakie en de chocoladefabriek wil spelen hoor ik hem wel maar mijn beeldscherm is zwart en geeft de foutmelding
signal out of range
change signal timing
Hoe speel ik dit spel???:8-0:

Verversings snelheid van je monitor aanpassen.
rechter klik op je buroblad / eigenschappen / instellingen / geavanceerd / beeldscherm.
Stel de vernieuwings frequentie hoger of lager in, naar gelang het spel vereist.
Staat er info in het spel hierover?

En wat betreft de resolutie?

Er staat alleen dat het spel zijn eigen instellingen kiest en bij einde de boel weer terugzet. Ik heb de frequentie al verhoogt en verlaagt zonder resultaat.

Er staat alleen dat het spel zijn eigen instellingen kiest en bij einde de boel weer terugzet. Ik heb de frequentie al verhoogt en verlaagt zonder resultaat.

Krijg je die foutmelding dwars door het beeld van het spel, of op een zwarte achjtergrond van je monitor?
Met andere woorden, komt de melding uit het spel, of windows, of van je monitor zelf?

In het laatste geval, kan je monitor niet meedoen met de wensen / aanpassingen van het spel.

het is een melding van het scherm. Dus niets aan te doen behalve een ander scherm???

Na updaten van mijn videokaart en het instellen van de kaart doet het spel het perfect. Ideetje voor anderen???Bedankt voor het meedenken...:thumb:

Ik heb hetzelfde probleem, laatste drivers videokaart maar niks helpt.

Het werkte bij mij voor even, toen ben ik met mijn beeldscherm zelf bezig gegaan. Deze heeft namelijk zelf ook een menu. Ik heb een autoknop erop zitten die zelf de beeldscherminstellingen aanpast op elk spelletje. Deze moest ik aanzetten en nu doet Sjakie het . Gewoon even kijken en proberen wie weet werkt het bij jou ook zo. Succes;) :thumb:

Kan op de monitor verder niks instellen, nog nooit iets mee gehad ofzo.

Jawel maar kan daar verder niks op instellen voor spellen, heb verder nooit iets gehad als dit, alleen met dit spel.

Heb je wel een auto setting knop??
Wellicht zit in de configuratie van je videokaart(neem aan dat je daar een installatieschijf van hebt) ook nog iets wat je kan veranderen.Welke monitor en welke videokaart heb je??

IIyama S702GT monitor en een GeForce FX5200 kaart met 128 MB.
Maarre vraag me af wat ik verder moet instellen aangezien het alleen met deze game is en andere games geen problemen opleveren.

Als je het verder niet belangrijk vind kun je inderdaad beter alles bij het oude laten. In mijn geval wil ik altijd het hoe en waarom weten. Ik heb ook een geforce maar heb daar verder niet aan gesleuteld.
Verder heb ik een IIyama prolite E430S. Hier zitten 6 knopjes onderop, waaronder bij mij de eerste een menu knop is. Als je die indrukt en daarna naar menu 2 gaat is pictogram de autosetting. Die moet je op yes zetten. Dan ben je klaar. Ik hoop dat jouw scherm netzo werkt. :thumb:

Dit is het laatste wat ik nog zou weten. Dit staat in de readme file op de installatie cd.

4) SLECHTE BEELDKWALITEIT - Als je grafische kaart anti-aliasing ondersteunt, kun je de beeldkwaliteit van de 3D-rendering in Sjakie en de Chocoladefabriek verbeteren door deze functie in te schakelen.
Normaal gesproken doe je dit in het gedeelte '3D' dat je bereikt via de knop 'Geavanceerd' op de tab 'Instellingen' in 'Eigenschappen voor
beeldscherm'. Schakel de optie 'Toepassingsgebonden' uit en schakel anti-aliasing in. Raadpleeg de documentatie van je grafische kaart voor
meer details. Onthoud dat op sommige computers de functie anti-aliasing een tegengesteld effect kan hebben op de render-prestaties.

2) SOMS WORDEN DE FILMPJES EN HET GELUID ERG SNEL AFGESPEELD -- Er bestaan een paar zeldzame combinaties van geluidskaart, stuurprogramma (driver) en besturingssysteem, die tot gevolg hebben dat filmpjes en het bijbehorende geluid te snel worden afgespeeld. Sluit het programma af als dit gebeurt. Klik op het Startmenu, klik op Instellingen, klik op Configuratiescherm. Dubbelklik op het icoontje "Geluiden en audioapparaten". Klik op het tabblad "Audio" en klik vervolgens op "Geavanceerd"
onder "Afspelen van geluid". Klik op het tabblad "Prestaties". Als de hardwareversnelling staat ingesteld op "Geen," verschuif je de knop naar "Maximaal". Als je hardwareversnelling niet op "Geen" staat, zet je hem op "Geen". Sluit
alle vensters en start SJAKIE EN DE CHOCOLADEFABRIEK opnieuw op. Hiermee moet het versnelde afspelen verholpen zijn.

Als dit allemaal niet helpt zou ik het ook niet meer weten. Het is in ieder geval wel een spel waar je een poos zoet mee bent. Als het je uieindelijk wel lukt geef je oplossing door, zodat een ander misschien verder geholpen is ( en ik ben ook nieuwsgierig!!);)

Bedankt voor de info, maar dat was niks.

Ik heb zelf eens effe zitten kijken in wat *.ini files in de spel directory en heb in charlie.ini effe wat aan zitten passen met directdraw en direct3d, die laatste heb ik dus veranderd van 1 in 0....... en nu doet de game het :cool:

Goeie move zeg. Ga ik onthouden...;) voor als ik er nog eens niet uitkom. Veel plezier met het spel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan