Wel geluid, maar geen windows geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijn

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2001
Ik heb een probleem volgens mij met mijn audio-drivers.

Ik heb in Windows Xp WEL geluid van:
- WinAmp
- Windows Mediaplayer (streaming en mp3)
- spellen

Maar NIET van:
- Windows XP (de windowsgeluiden)
- MSN (zowel msn-geluid als audio-gesprekken)
- Skype (zowel msn-geluid als audio-gesprekken)

In de geluids-instellingen staat wel het goede apparaat ingesteld (bij audio Playback).

Dit probleem komt steeds weer terug na verloop van tijd. Wanneer ik de pc installeer en Windows er net opstaat en de originele audio-driver installeer heb ik 'nog' wel geluid. Wanneer ik de geluidskaart nu opnieuw installeer met de originele drivers, komt het geluid niet terug.

Kan iemand mij helpen? Of heeft iemand ervaring met dit soort problemen???

Pls help!

Merijn

En hoe staan je geluiden dan ingestelt in windows zelf na de installatie? Dit kun je vinden bij "configuratiescherm-->geluiden en audioapparaten-->tabblad geluiden"..

Open in het register HKEY_CURRENT_USER en verwijder rechts de waarde.
(rechtermuistoets -> verwijderen)
(Default) Type=REG_SZ Data=(value not set)
Dit wordt vanzelf opnieuw aangemaakt na een herstart.
Is waarschijnlijk door een installatie van een programma verandert.

Betreft verwijderen key in het register, krijg ik de volgende melding:

Error Deleting Values
'Unable to delete all specified values'

Na het opnieuw opstarten nog steeds geen geluid.

Betreft de geluidsinstellingen in "configuratiescherm-->geluiden en audioapparaten-->tabblad geluiden", deze wijzigen zich niet na de installatie en staan nog steeds hetzelfde geconfigureerd.

Merijn

Eigenwijs

Merijn,

Ik ben altijd een beetje eigenwijs, maar je moet toch echt in het register de waarde verwijderen. Ik heb hier al diverse mensen mee geholpen. Zelf heb ik het ook gehad en in het begin heb ik zelfs 2x een format gedaan. Totdat ik deze oplossing op het forum las van Breekpunt
Dus nogmaals, ga naar het register en dan naar HKEY_CURRENT_USER en klik dan in het rechter scherm op (Standard) met je rechtse muisknop en kies voor verwijderen. In principe moeten je geluiden het gelijk weer doen hierna.

Welke kaart hebben we het hier over? Welke drivers gebruik je hiervoor? Zijn dit wel de nieuwste drivers, dus bijv. van de site van de fabrikant gedownload? Hoogstwaarschijnlijk ( lijkt mij ) zal hier of een driver-update voor zijn of een patch te verkrijgen zijn..

Wanneer ik terug ga naar de originele driver, heb ik in zoverre wel Windows geluiden, dat de geluiden abrupt worden afgebroken, indien ik een driver-update doe, is het geluid van Windows weer verdwenen.

Ik heb inmiddels diverse drivers al geprobeerd, waarvan geen goed werkte (of geluid van Windows kapt abrupt af of valt helemaal weg) hier even een opsomming:

- Alle geluidskaart-drivers van ASUS voor de cmi8738 (moederbord P4S533)
- Alle geluidskaart-drivers van C-Mediav oor de cmi8738
- Diverse geluidskaart-drivers van driverguide.com

Helaas werkte geen van deze drivers naar behoren.

Het verwijderen van de key in regedit werkt ECHT NIET, er staat niks in, tevens kan ik er wel willekeurig wat in zetten en vervolgens de key weggooien, maar ook dit helpt niet. Helaas!

Merijn

geen geluid

Hallo

Ga naar het register
hkey current user met rechter muisknop
standaard gegevens op 1 zetten
Bij mij werkte dit goed

gr Henk

Je verwijder het toch wel?
reg.jpg

Ik wil niet vervelend worden, maar hier staat de oplossing van ZDnet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan