Wel geluid speakers laptop, geen geluid externe speakers / headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pedro1989

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Beste mensen,

Ik heb een probleem met het geluid op de laptop.

Wanneer ik geen headset / externe boxen heb aangesloten op de laptop, komt het geluid gewoon door de speakers van de laptop en dit werkt ook geheel naar behoren.

Wanneer ik echter een headset / externe boxen aansluit via de hoofdtelefoonuitgang dan krijg ik helemaal geen geluid meer. Ik heb ook al diverse malen de drivers opnieuw geinstalleerd.

Het besturingssysteem is Win Vista HP; laptop Toshiba.
Geluidskaart: Conexant High Definition SmartAudio 221

Wie weet waar dit aan ligt? In Configuratiescherm staat gewoon Luidsprekers op standaard en ingeschakeld. Luidsprekers is de Conexant HD SmartAudio 221.

Alvast bedankt!

Hallo

Er van uitgaande dat dit geen software probleem is :

Werkt het gebruikte koptelefoontje wel ?

Je kunt dit proberen op b.v.b. een mp3 spelertje.

Deze connector eens zuiver (stofvrij) maken (laptop) kan een eventuele oplossing zijn .

Het beste lukt dit d.m.v. luchtdruk (compressor).

Nadien eventueel een druppleltje kontaktspray gebruiken.

Peter

Hallo,

Ik denk dat het probleem wel een softwareprobleem is. Het zuiver maken had helaas geen succes. Ik heb verder getest, de speakers doen het gewoon op een andere PC.

Ik denk dat het een softwarematig probleem is, omdat ik de laptop pas nog via HDMI aan de TV heb aangesloten. Er kwam toen geen geluid uit de TV, maar toen wat verandert aan de instellingen en toen werkte het wel. Helaas daarna dus niet meer op de laptop (ook na het terugzetten van de originele instellingen). Wat nu te doen? Ik ben ten einde raad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan