Wel hele hete videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

TopVersnelling

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
240
Mijn videokaart (XFX GTS250) wordt wel erg warm. (87 graden C tijdens een licht spel). Ik denk dat het komt omdat de airflow niet goed is.
Even een voorbeeld van mijn kast en de mogelijke plaatsen van Fan's:

Geel=Die zit er al
Blauw=Die kan er bij
Rode Z= Zuigend
Rode B= Blazend

Bij dat groenige lijntje zit een plaatje om de lucht te geleiden!

Is er ook een soort van stof filter voor mijn fan's? Dan kan ik hem van onderen later zuigen, zodat hij de kast in blaast. Dat lijkt me wel wat. Het betreft trouwens 120x120x25mm fan's.
En: Hoe kan ik nakijken of mijn voeding zuigt of blaast? Ik heb een: Zalman ZM-600 HP.



PS het is gewoon een kast van internet. Nouja, ik heb wel een GS-1000 maar het is niet de mijne.


Mijn excuses verder voor de vorige topic start. Ik zal voortaan niet meer met "Hee lui," beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Even over je voeding, die zuigt. Is (meestal) standaart zo. Helaas kan je die binnen garantie niet omdraaien. Anders krijg je (net zoals ik) te horen dat de garantie er niet meer is omdat de zegel verbroken is.

Verder.. Heb ik geen idee hoe de airflow verbeterd kan worden.
 
Kun je niet voor onder een fan plaatsen die lucht erin blaast, denk dat het je al een hoop extra airflow geeft.

Mijn twee GTX260BE zitten vrij wel tegen elkaar aan en die worden niet zo warm met gamen.

[edit]Ik heb je eerste bericht iets aangepast "Hee lui" is niet iets om je topic mee te beginnen. Er komen hier mensen van diverse leeftijden en dat zijn zeker niet alleen maar jongeren.;)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Koeler voor-onder zou ik ook adviseren.

En als daar geen koeler kan, dan bij de onderste blauwe pijl een koeler die lucht naar boven blaast.

Het probleem is dat er nu geen lucht naar de videokaart gaat, omdat de fans alleen bovenin zitten.


Ik begrijp verder niet wat je bedoelt met Z en B.
Bedoel je nu dat er bovenaan de kast een fan zit die lucht de kast in blaast? Zo ja: gelijk omdraaien.
Allebei deze fans moeten absoluut lucht uit de kast halen.
 
Waar heel veel mensen de fout mee maken is de tempraturen vergelijken van de Processor en de videokaart.
Het staat er om bekend dat een videokaart makkelijk 2 keer zo warm word als een processor. En de tempraturen snel richting de 90 graden gaan.
Vooral bij de zwaardere videokaarten is dit het geval, dus hoef jij je nergens druk om te maken ;)
 
90 graden tijdens een licht spel is wel heel hoog hoor. Zo'n heethoofd is een gts250 niet, zover ik weet.
 
@Juhroen,

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb twee XFX GTX260BE naast elkaar in SLI draaien, waarvan er eentje bijna afgesloten wordt door de tweede kaart. Zelfs die wordt niet zo warm als die van de topicstarter. Met COD 4 of 5 spelen wordt deze iets van 68/71 graden.
 
FF nieuws: De lucht wordt er eigenlijk nergens UIT geblazen, alleen erin :S

Waar ik aan dacht:
Bij de ONDERSTE blauwe pijl een fan die lucht erin blaast
Bij de ZIJKANT gele pijl eruit
Bovenaan: ERUIT.

Is er hiero overigens nog iemand met 2 120mm fan's met led's?
 
@Juhroen,

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb twee XFX GTX260BE naast elkaar in SLI draaien, waarvan er eentje bijna afgesloten wordt door de tweede kaart. Zelfs die wordt niet zo warm als die van de topicstarter. Met COD 4 of 5 spelen wordt deze iets van 68/71 graden.


Goede airflow bij jou? iig, de GPU zover ik kan vinden kunnen ze makkelijk over deze warme tempraturen.. ;)
Als ik het goed gelezen heb max. 105 graden...
 
Maar is het normaal dat ik the sims 3 aan heb, en na een minuut je of 3 90graden C is en oplopend?! En dat het beeld zwart gaat als ik 8 min GTA IV doe?
 
FF nieuws: De lucht wordt er eigenlijk nergens UIT geblazen, alleen erin :S

Waar ik aan dacht:
Bij de ONDERSTE blauwe pijl een fan die lucht erin blaast
Bij de ZIJKANT gele pijl eruit
Bovenaan: ERUIT.

Is er hiero overigens nog iemand met 2 120mm fan's met led's?

Dit idee is zoals het moet.
 
Ja klopt het?? Ow, en wat denken jullie van: 2x AKASA 120mm led fan's? En 1x stof filter.

Ennnn: Is AKASA een goed merk?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan