Wel herkenning van draadloos netwerk, maar geen verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kooten

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Beste leden,

Ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft en ik probeer verbinding te maken met draadloos netwerk maar dat lukt helaas niet.
zodra ik het netwerk selecteer en druk op 'verbinding maken' komt de volgende tekst in beeld: 'het maken van een draadloze verbinding is mislukt, omdat geen reactie is ontvangen van de draadloze router of het draadloos toegangspunt'.
Een andere laptop heeft overigens wel verbinding met hetzelfde draadloze netwerk.
waarschijnlijk is het simpel op te lossen, maar het lukt me in iedergeval niet.
Alvast bedankt!

Mogelijk staat macfiltering aan in de router (= adres van de wirelesskaart van de laptop).
In dat geval dat dient het macadres te worden toegevoegd (zie daarvoor de handleiding, of post merk en type van de router hier).

Een andere mogelijkheid is dat de firewall(s) in de weg zit(ten).
Dat is simpel te testen door deze even uit te zetten.

Als het een beveiligd netwerk betreft, kan het ook zijn dat de key niet juist (of niet ingevoerd)

mvg leo

Bedankt voor de tips alvast! Ik heb inderdaad Windows Vista home edition. Daarnaast is Firewall uitgeschakeld en tot het punt om de sleutel/wachtwoord in te voeren ben ik nooit gekomen, maar ik zal even in de handleiding van de router kijken voor dat mac adres.

Het betreft een Belkin 802.11G Router en het Wan Mac adres heb ik gevonden, maar waar moet ik dat toevoegen?

Laatst bewerkt:
Wanneer je handleiding niet meer hebt, kun je die hier downloaden.
Kijk even op blz 73 (engels)

Voor de duidelijkheid. Het macadres is een identificatienummer van de netwerkadapters
Niet van het LAN of WAN, dit om verwarring met het IP adres te voorkomen.

Hoe open ik de router? ik las dat je het ip adres (met puntjes) in de adresbalk van internet explorer moet typen, maar dan kan hij de pagina niet vinden.

Heb je de instellingen van de andere, werkende, laptop overgenomen in de nieuwe? Probeer via de werkende laptop in de routerpagina te geraken. Als je éénmaal in de routerpagina bent zal er wel een username en paswoord gevraagd worden.

Ik heb de instellingen van de werkende laptop niet overgenomen op mijn nieuwe laptop. Het IP-adres of standaard gateway adres invullen (dat maar op 3 cijfers verschilt van het ip adres) in de browser, werkt ook niet om in de router te komen.

doe je dat dan wel vanuit de laptop met de werkende verbinding.
Alleen met deze laptop (of bedraad) kun je in de router komen.

standaard is het ip adres van de router 192.168.2.1
Mogelijk is dat ooit aangepast? Dan moet je dat aangepaste adres n.l. hebben.

Verder is het een optie van de bijgeleverde cd de setup assistent te gebruiken.
Deze heeft ook een optie om hulp te bieden bij het later aansluiten van een pc zie blz17 e.v.
(hopelijk heb ik de juiste router te pakken er bestaan meerdere typen van dit model)

Geen verbinding draadloos internet

Hallo,

Ik heb geen draadloos internet.
Ik heb het altijd gehad, met mijn laptop die ik nu 3,5 jaar heb, en sinds een jaar draadloos. Laatst ging mijn computer raar doen, internet viel steeds weg, en op het laatst kon ik niet meer op internet komen. Volgens mij zat er een virus in mijn computer, want ik kon later niet eens meer Windows opstarten. Uiteindelijk heb ik Windows XP er op nieuw op gezet, alle drivers die ik erbij heb gekregen er op geïnstalleerd, maar ik kan alleen geen draadloos internet krijgen. Hij herkent 2 draadloze netwerken van mijn buren, maar mijn eigen niet. Alleen het stomme is, mijn zus heeft precies dezelfde laptop, en bij haar doet het internet gewoon wel.
Nu heb ik op haar laptop gekeken of er verschil in drivers zit. Er zat verschil in. Dat heb ik inmiddels verholpen. Volgens mij zijn er 3 drivers nodig, en ze zijn wel hetzelfde. De netwerkkaarten heb ik ook al uit en weer aan gezet, systeemherstel kan niet omdat ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd.
Eerst kon ik nog wel eigen internet vinden, maar geen verbinding krijgen. Toen heb ik alle drivers opnieuw geïnstalleerd, en nu kan ik niet eens meer mijn eigen internet vinden.

Ik kan nu wel mijn eigen internet vinden. maar nu geeft hij een foutmelding:
Er kan geen verbinding met het geselecteerde netwerk worden gemaakt. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik. Vernieuw de lijst met beschikbare netwerken en probeer om opnieuw een verbinding te maken.

Ik zit nu naast de router. Ik heb een linksys router, wireless g, 2,4 gigahertz.

Nu ben ik eigenlijk ten einde raad.
Kan iemand mij helpen?:confused:

Laatst bewerkt:
Onika
ik denk dat een vraag lanceren in iemand anders' topic geen goed idee is.

Ik heb de gegevens van de router kunnen achterhalen: Belkin54G 192.168.2.254 via cross kabel. maar als ik dat adres in de browser intyp op de werkende laptop dan kom ik nog steeds niet in de router.

wat krijg je dan als je dat intypt?
een inlog schermpje?
Probeer dan admin en admin
Mogelijk is ook dat aangepast, want het normale ip adres van de router is
192.168.2.1
dus dat is dan blijkbaar aangepast.
Wanneer het inloggen echt niet lukt en de gegevens niet bekend zijn blijft er niets anders over dan de router te resetten, dan heb je weer gewoon de standaard instellingen.

Edit. Echt een probleem is het meestal niet omdat de router zich aanpast, maar normaal gebriuk je geen crosscable om een router aan te sluiten, daar gebruik je een straight cable voor.

Laatst bewerkt:
Ik krijg dan zo'n google search pagina met alternatieve websites. Maargoed ik laat degene wel even langskomen die het netwerk heeft aangelegd en ingesteld, want ik kan nu niets anders dan resetten.

Hoi,

Laat ik nu precies hetzelfde probleem hebben:

-nieuwe laptop
-ziet ons draadloos netwerk prima, signaal uitstekend
-kan geen verbinding maken; foutmelding: 'het maken van een draadloze verbinding is mislukt, omdat geen reactie is ontvangen van de draadloze router of het draadloos toegangspunt'
-Heb eigen 'profiel' gemaakt, onder goede SSID, en netwerksleutel goed ingevoerd. Daarna nog bij eigenschappen van het netwerkt beveiliging op WEP gezet, en dezelfde sleutel weer ingevoerd.

- Firewall is uitgeschakeld
-Ik kan op de router komen, en hij heeft geen beveiliging tegen onbekende MAC's ofzo..
toch heb ik het gevoel dat het aan die router ligt, want..

heb perongeluk bij de andere laptop, die hem wel pakte, wat gewijzigd. Toen ik dat profiel weggooide en een nieuwe verbinding maakt, deed die ook niet meer!
Terwijl ik bij de rest van de instellingen niets gedaan heb
Wat is dit??

gr Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan