Wel in netwerk maar geen internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hilkojj

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2014
hallo
Mijn zus kan op haar laptop (een acer aspire) niet meer op internet via wifi, wel via kabel. Ze kan wel verbinden met de draadloze verbinding en ze kan in het netwerk komen maar niet op internet zelf. In het netwerkcentrum staat er een rood kruisje tussen netwerk en internet. (Computer---Netwerk-x-Internet). Ik heb al van alles gedaan en geprobeerd. Ineens deed de verbinding met internet via wifi het weer perfect, maar toch was ik er niet zeker over of het nu over was. Ik heb zoals veel op internet is gezegd, de bonjour-service van apple uitgeschakeld bij het opstarten, maar ik wist niet of dit nou de oplossing was omdat internet het weer deed inmiddels. Nu een week later doet de verbinding het weer niet, wel via de kabel. Met de wifi zelf is niks mis, want andere apparaten kunnen er wel allemaal op. Ik heb ook geprobeerd om de wifi-drivers opnieuw te installeren maar dit had uiteindelijk geen effect.
Hoe kan ik dit oplossen? Hopelijk was mijn uitleg een beetje duidelijk, vraag het anders maar als je iets niet begrijpt.

Heb je wel DNS? (command prompt -> ping nu.nl )
krijg je een goed ipadres? (command prompt -> ipconfig /all )
Is er een default gateway? (command promt -> ipconfig /all )

dat zijn de meest voorkomende fouten met access problemen. Als je bij de ping het antwoord krijgt: kan server naam niet opzoeken oid kan de naam dus niet gevonden worden. als je krijgt: cannot reach 62.69.166.254 is het eerder een gateway / transport probleem

wampier
deze dingen heb ik al es eerder gedaan, maar verder geen oplossing gevonden. Raar genoeg doet wifi het nu wel weer maar nu de kabelverbinding niet meer, maar ik weet zeker dat over een tijdje wifi het weer niet meer doet. Ip is goed (ook wanneer wifi het niet goed deed en zonder kabelverbinding) het begint met 192. Ik weet niet meer zeker of ping google.nl het nog wel deed maar ik dacht van niet (nu wel weer sinds die het weer doet). Dit staat er als ik ipconfig doe (maar wifi doet het nu wel (voor korte tijd waarschijnlijk)): Naamloosip.png Ik weet niet om welke standaard gateway het gaat bij de ene staat wel wat en de andere niet.

Ook is me opgevallen dat de laptop niet meer in de thuisgroep staat van alle computers hier (ik weet niet of dit hier ook mee te maken heeft)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan