Wel internet direct uit de kast van upc maar niet meer na de 1ste router

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransiefrans

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
21
Hallo allemaal,

Gister was mijn andere porbleem opgelost: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/626745-Wel-internet-met-kabel-direct-in-pc-maar-niet-via-routers

maar vandaag heb ik een grotere probleem.

Dit is de situatie:

Het internet komt uit het eerste kastje van UPC. deze ging dan naar een sweex router in de woonkamer. die vervolgens de kabels naar de verschillende locaties in huis verdeeld.

Nu had ik gister geen internet op zolder omdat ik daar ook weer een router er tussen wilde plaatsen. maar dat was toen opgelost door de dhcp uit te schakelen van de router die op zolder stond.

een paar uur later stopte het internet ermee (op zolder) en toen heb ik op zolder de kabel rechtstreeks in mijn computer gedaan ipv via de extra router. Maar toen kon ik ook geen verbinding maken met het internet. er staat onbekend netwerk, geen internetverbinding. Nu ben ik met een laptop naar beneden gelopen en daar in de sweex router gestopt maar ook dan heb ik onbekend netwerk, geen internetverbinding en alle ander pc in huis ook.

Als ik de kabel die uit het upc kastje rechtstreeks in mijn laptop doe. dan werkt het wel.

Ik heb de UPC kast al gerest (knop in, stroom uit, 30 sec, stroom aan, 30 sec, knop uit) en ook de sweex router. Maar helaas geen effect.

Ik hoop dat iemand mij wederom kan helpen.

mvg,

Francois
 
Wat voor soort modem heb je van UPC?

Puur modem of router / modem.


In geval van het eerste:
Had je goed aangesloten dus modem op de alleenstaande poort van de router ( niet in het rijtje)?

Vervolgens een ethernetcable in 1 van de vier naar je pc.

Volgorde:
Zet alles uit.
Geef al eerste voeding aan het modem.
Als de lichtjes aanstaan, geef je stroom aan de router ( eerst gereset naar fabrieksinstellingen!) als router ook opgelicht is, start je de pc ( even via bekabelde verbinding).
Dan ga je naar het routerconfig ( 192.168.1.1) en maak je toegang voor wireless mogelijk. je stelt uiteraard de beveiliging in (wpa/wpa2/wep).
 
Laatst bewerkt:
Het is al opgelost. Ik heb alle routers/modems nog een keer gerest en fabriekinstellingen hersteld. Nu blijkt alles te werken.

Bedankt Aptje voor je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan