Wel internet, geen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerschaatsen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Sinds een week ligt mijn draadloos internet er ineens uit. Aan mijn instellingen heb ik niet gezeten, dus hoe het kan is me een raadsel. De oplossing is dat ook. Kunnen jullie me helpen?

De situatie is als volgt: beneden staan een router en een modem, mijn pc verkrijgt normaal gesproken via een USB (Sitecom) draadloos internet op dit netwerk zonder problemen.

Het lijkt erop, dat het netwerk me ineens geen automatisch IP-adres meer geeft. Via een netwerkkabel (direct van mijn pc naar de router) kan ik wel internetten, maar via mijn draadloze netwerk niet meer. Als ik bij TCP/IP automatisch een IP-adres laat toewijzen, lukt het nooit: ‘netwerkadres verkrijgen’ blijft oneindig staan / ‘het netwerk heeft geen netwerkadres aan de computer toegewezen’. Als ik handmatig een IP-adres invoer, zegt ‘ie dat ik een uitstekende verbinding heb met het netwerk – maar kan ik internet alsnog niet op.

Al geprobeerd: dns flushen, IP renewen, handmatig een IP-adres invoeren met verschillende getallen (192.168.2.1, 192.168.2.2, enz.). Ik kan een langere ethernetkabel kopen en bekabeld gaan internetten, maar draadloos is wel zo handig, dus die zou ik graag weer aan de praat krijgen. Help!

De resultaten van ipconfig/all (negeer ‘medium ontkoppeld’ bij LAN; dit is de ethernetkabel die ik er net uit heb getrokken omdat ik het draadloos wil proberen):

or6q68.jpg

ik had van de week ook geen internet meer (ook niet bedraad) door mijn eigen schuld. Dit heb ik maar opgelost door alles opnieuw te installeren. Is zo gebeurd en scheelt een hoop ge&@#* Verder is internet niet mijn ding zeg maar dus kan je niet verder helpen dan deze tip geven. :eek::cool:

als je wel je router kunt vinden en verbinden, maar je krijgt geen ip-adres ligt het misschien heeft het te maken met encryptie enz, (WEP/WPA-TKP)

ook al geprobeerd je router uit en weer aan te zetten?

Ja, mijn router heb ik minutenlang uitgezet, toen weer aangezet, pc opnieuw gestart en weer geprobeerd. Nog steeds gebeurde hetzelfde. Heel gek! Volgens mij ligt het dus niet aan de router of het netwerk zelf, maar is er iets mis tussen mijn PC en de router...

Die configuratie zit in je router, je kunt daar natuurlijk zelf naar kijken:

sluit je pc/laptop aan via een kabel, kijk met ipconfig naar je IP adres en vooral ook de standaardgateway.

ga met je browser naar het ip-adres van de standaardgateway (dit is de configuratie van je router) eventueel moet je inloggen. vervolgens ga je kijken bij je wireless settings naar encryption.

mocht je er niet uitkomen, post dan even het merk + type, zodat ik mee kan kijken in een online manual

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan