wel internet geen internet wel internet geen internet !

• Onderwerp starter Onderwerp starter mek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mek

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Hallo kan mij iemand helpen ik ben aan het einde van mijn latijn !
Ik heb een laptop met vista waarbij ik de laatste 2 weken heel even internet heb.
Als het systeem is opgestart heeft het SOMS internet maar dan boem is het opeens weg,
Ik heb vanalles al geprobeerd maar na 1 week zoeken weet ik het niet meer , ik zal eens opsommen waar ik allemaal naar heb gekeken en wat ik heb ontdekt

- mijn modem werkt perfect ik daar momenteel 3 computers draaien
- wireless als bekabeld heb ik geen internet MAAR vista laat in het netwerkbeheer zien dat ik WEL internet verbinding heb ( lokaal en internet heb ik verbinding )
- internet werkt ook niet als ik de firewalls uitzet ( zoals gezegd ik heb soms wel internet )
- ik kan niet pingen naar Telfort in mijn prompt
- ook kan ik de ip adressen niet releasen omdat ik geen administrator ben zegt het systeem ( maar ik heb wel administrator rechten volgens de account instelligen). Ik kan wel IPCONFIG doen ...jippieee :thumb:
- ik heb dus wel een ip-adres ( ik heb de laptop mee genomen naar mijn werk en naar een vriend en daar krijgt hij ook netjes een ipadres ...maar GEEN internet....ja soms heel even.
- Verder als ik de laptop opstart komt hij soms met de melding , vraag , of ik de wireless verbinding wil verbreken ?? waarom weet ik niet maar wij klikken gewoon op nee en soms gooit hij de verbinding er dan TOCH uit..duuuh
- alle drivers werken goed en ik heb geen conflicten
- heb de netwerkkaarten tig keer aan uit gezet en opnieuw geïnstalleerd...geen resultaat

Het lastige van alles is dat er soms dus wel internet is vandaar dat ik er geen bal van snap.
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen ( helaas was mijn vorige vraag in Januari ook niet beantwoord over een ander vista probleem dus moest ik maar alles opnieuw installeren )

Alvast bedankt :thumb:
Mek

Dus als ik het goed begrijp, zit je draadloos. Je modem en router werken verder wel prima. Hoe is de verbindingssterkte? Probeer verder eens de nieuwste (maar geen bèta) drivers te installeren. Wie weet biedt dat de oplossing.

mss staan de eigenschappen van je netwerkkaart verkeerd ingesteld...
het kan zijn dat je netwerkkaart zich niet automatisch een IP adres laat toekennen...

dit kan voor conflicten zorgen met het gevolg dat er dus geen verbinding is...

Dus als ik het goed begrijp, zit je draadloos. Je modem en router werken verder wel prima. Hoe is de verbindingssterkte? Probeer verder eens de nieuwste (maar geen bèta) drivers te installeren. Wie weet biedt dat de oplossing.

Hallo Swallav,

dank voor je antwoord maar ik had al geschreven "- wireless als bekabeld heb ik geen internet" Dus bij beide geen internet en het signaal is perfect.
Hmmm nieuwe drivers installeren, eens kijken of ik die kan vinden stom dat ik daar nog niet aan heb gedacht...gaan wij proberen ( maar mijn ervaring is meestal dat het niet zoveel effect heeft met het installeren van nieuwe drivers )
Gr
Mek

Laatst bewerkt:
mss staan de eigenschappen van je netwerkkaart verkeerd ingesteld...
het kan zijn dat je netwerkkaart zich niet automatisch een IP adres laat toekennen...

dit kan voor conflicten zorgen met het gevolg dat er dus geen verbinding is...

Dank je ApolloCV, hij staat op automatisch
gr
Mek

helaas

ok ik heb dus van alles geprobeerd, het rare is op mijn werk had ik de gehele dag internet WLAN zowel LAN ik kom thuis heb 2 uur internet en alles is weer weg.
Ik weet het niet meer ga alles opnieuw installeren en hoop dit nooit meer voorkomt ( overigens heb ik geprobeerd een herstelpunt terug te zetten maar dat doet dit GEWELDIGE vista ook niet )

Vista ? het had VERBODEN moeten worden:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan